Skoči na glavno vsebino
Green Collider

Green Collider

Green Collider – uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvoja zelenih spretnosti v okviru  sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter gospodarstvom

Februar 2022–februar 2024

Projekti |

Razvoj zelenih kompetenc je postal in bo v bližnji prihodnosti postal ključnega pomena za ohranjanje dodane vrednosti v trajnostnem gospodarstvu, ki ga želi ustvariti EU. Postalo je jasno, da se morajo poklicno izobraževanje in usposabljanje ter podjetja prilagoditi negotovostim, ki jih prinaša prihodnost, in hkrati prispevati k trajnostni družbi.

Pomen pridobivanja zelenih znanj in spretnosti v teh nepredvidljivih časih, ko so zahteve po bolj trajnostnem poslovanju in delovanju vse bolj pereče in spreminjajoče, je za izobraževalni sektor, še posebej za poklicno izobraževanje in usposabljanje izrednega pomena, saj je izobraževalni sektor najtesneje povezan z industrijo. Zelena znanja in spretnosti ter trajnostno gospodarstvo zahtevata razvoj visokokakovostnih znanj in spretnosti v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v sektorju malih in srednje velikih podjetij. Agilna miselnost in pripravljenost na spremembe sta bolj kot kdaj koli prej izjemno pomembni za spodbujanje in omogočanje sprememb v smeri trajnostnega in zelenega gospodarstva.

Ozaveščanje nosilcev odločanja v izobraževalnem in gospodarskem sektorju o okoljskih in klimatskih spremembah je ključnega pomena za spreminjanje vedenja in usmerjanje k okolju prijaznejšim obstoječim učnim načrtom in razvoju novih zelenih kompetenc.

Projekt: Erasmus+ KA220-VET

Številka projekta GC: 2021-1-EL01-KA220-VET-000033152

Partnerji v projektu:

• University of Peloponnese (koordinator projekta), Grčija
• DOMSPAIN, Španija
• Taste Roots Società Cooperativa, Italija
• Auxilium pro Regionibus Europae in Rebus Culturalibus, Avstrija
• EUROPA CONSORTIUM Regional Development Non-profit Limited, Madžarska
• Šolski center Škofja Loka, Slovenija
• GZS, Slovenija

Koordinator projekta:
Alojzij Kokalj • alojzij.kokalj@scsl.si

 

Cilji projekta

Glavni cilj projekta Green Collider je raziskati in prispevati k pripravljenosti evropskih ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter MSP za uvajanje sprememb in ukrepov iz evropskega zelenega dogovora.

Ostali cilji so:

– povečati ozaveščenost o pomenu uvajanja sprememb, ki jih prinaša evropski zeleni dogovor, tako v poklicnem izobraževanju in usposabljanju kot v poslovnem sektorju;
– povečati stopnjo pripravljenosti na spremembe v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter poslovnem sektorju (s posebnim poudarkom na MSP);
– prispevati k premostitvi vrzeli med potrebami trga dela ter programi poklicnega izobraževanja in usposabljanja na področju trajnostnega razmišljanja in krožnega gospodarstva z vzpostavitvijo in nadaljnjo krepitvijo sodelovanja med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter poslovnim sektorjem;
– olajšati nadnacionalno izmenjavo znanja in izkušenj ter soustvarjanje znanja;
– z razvojem inovativnih orodij in praks za usposabljanje strokovnjakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter mentorjev v podjetjih za izvajanje trajnostnega razmišljanja in posledično pripravo dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja na prihodnje potrebe trga dela, tj. zagotavljanje znanj in spretnosti, potrebnih za konkurenčno prednost po zaključku programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja;
– razviti trajnostna in prenosljiva orodja za uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvijanje zelenih veščin v formalnem in neformalnem poklicnem izobraževanju in usposabljanju.

Rezultati

Green Collider Masterclass je sestavljen iz 4 prilagojenih modulov, ki zajemajo teoretično in praktično znanje o trajnostnem razmišljanju in razvoju zelenih kompetenc ter so obogateni s serijo štirih kratkih spletnih seminarjev, ki bodo izvedeni v mesecu februar 2023. Green Collider Masterclass zagotavlja različna osnovna znanja in praktično uporabo, tako da jih lahko učitelji poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijaki uporabijo v naslednjem koraku reševanja avtentične naloge iz resničnega življenja, ki jo zagotovijo MSP.
Green Collider Masterclass je brezplačna učna platforma, namenjena učiteljem poklicnega izobraževanja in usposabljanja, dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter malim in srednje velikim podjetjem.
Ponuja pregled najpomembnejših tem v zvezi z ozaveščanjem o trajnostnem razmišljanju – na voljo je v obliki osebnih srečanj, spletnega učnega gradiva in spletnih seminarjev v obliki štirih modulov:
Modul 1: Stebri trajnostnega razmišljanja in krožno gospodarstvo
Modul 2: Razumevanje trajnostnih procesov v realnem poslovnem okolju
Modul 3: Zelene kompetence – kako jih opredeliti in razviti
Modul 4: Primeri trajnostnega razmišljanja v praksi

VET-Business Green Cooperation Collider je konceptualni okvir, ki zajema različne metodologije za sodelovanje med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji, kot so avtentični izzivi nalog iz resničnega delovnega okolja in spremljajoče orodje za samorefleksijo v obliki spletne interaktivne igre, ki se lahko uporablja tudi samostojno. Ta izdelek učiteljem in dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z malimi in srednje velikimi podjetji ponuja celovito izkušnjo; podpira jih pri maksimiranju potenciala uvajanja trajnostnega razmišljanja v učno okolje in tako predstavlja inovacijo na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja.

Green Collider Policy paper povzema zasnovani proces učenja in oblikovanja politike od spodaj navzgor ter obravnava dve ključni vprašanji: vlogo učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri razvijanju zelenih kompetenc in trajnostnega razmišljanja prek sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji in dejavnosti WBL/pripravništva ter kako širjenje učnih načrtov, ki temeljijo na kompetencah, in uporaba trajnostnega razmišljanja in zelenih veščin v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja zmanjšujeta vrzel med potrebnimi znanji in spretnostmi ter kakšna je vloga poklicnega izobraževanja in usposabljanja v tem procesu; opolnomočenje učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijakov za samozavest pri uvajanju trajnostnega razmišljanja v učno okolje z ukrepi politike.

Erasmus+ KA1: Usposabljanje v tujini bogati IV • Training Abroad Enriches IV

Erasmus+ KA1: Usposabljanje v tujini bogati IV • Training Abroad Enriches IV

Erasmus+: KA1 Usposabljanje v tujini bogati IV (UTB IV) • Training Abroad Enriches IV

2022-

Projekti |

V okviru Akreditacije Erasmus za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja in razpisa Erasmus+ 2022 smo 23. maja 2022 dobili odobren projekt Usposabljanje v tujini bogati IV. V projektu UTB IV bo na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) za dijake, vajence in učitelje v tujini sodelovalo šest partnerskih srednjih strokovnih in poklicnih šol iz petih držav:
• Berufliche Schulen des Unstrut-Hainich-Kreises, Muhlhausen, Nemčija
• viio 2, Tongern, Belgija
• Stredni prumyslova skola strojni a stavebni, Tabor, Češka republika
• Europa-Berufsschule Weiden, Nemčija
• Technická akadémia, Spišska Nova Ves, Slovaška
• Srednja škola Oroslavje, Hrvaška

Načrtovane aktivnosti:
– 24 kratkoročnih učnih mobilnosti dijakov v podjetjih in šolah v partnerskih državah
– 4 dolgotrajne mobilnosti dijakov (ErasmusPro) v Nemčiji in na Češkem
– 4 mobilnosti za pripravljalni obisk (ErasmusPro)
– 6 mobilnosti – sledenje na delovnem mestu (Job Shadowing) za osebje ŠC Škofja Loka
– 22 mobilnosti spremljevalnega osebja (14 kratkotrajne mobilnosti, 8 ErasmusPro)

S partnerskimi šolami bomo organizirali PSI oz. prakso v podjetjih ali na šoli. Število posameznih mobilnosti bo odvisno od zanimanja in v skladu s strategijo ŠC škofja Loka na področju mednarodnega sodelovanja in posledično internacionalizacije našega centra.

Dijaki in vajenci bodo prejeli nova strokovna znanja in veščine na področju strojništva, avtomehanike in lesarstva ter pridobili jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.

Osebje se bo seznanilo z novimi učnimi metodami poučevanja in načini izvajanja PSI, spoznalo bo izobraževalni in vajeniški sistem partnerske šole in njegovo izvedbo v podjetjih. Prav tako bo pridobilo oz. izboljšalo svoje jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.

Vsi udeleženci mobilnosti bodo spoznali kulturo in življenje države gostiteljice ter izpopolnili angleški in nemški jezik.

Sodelovanje v programu Erasmus+ bo doprineslo k boljši kakovosti, privlačnosti in inovativnosti na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja na naši šoli.

Osnovni podatki

Leto: 2022

Program: Erasmus+ KA121

Referenčna številka: 2022-1-SI01-KA121-VET-000058966

Začetek projekta: 1. 6. 2022

Zaključek projekta: 31. 8. 2023

Trajanje projekta: 15 mesecev

Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

 

Dijaki na usposabljanju v tujini pišejo

Dogajanje v projektu

TRALES – Transnational Learning Factories

TRALES – Transnational Learning Factories

TRALES – Transnational Learning Factories

2022-

Projekti |

Projekt “TRALES – Transnational Learning Factories«, je projekt malih partnerstev na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja, ki je bil v okviru programa Erasmus+ odobren v mesecu marcu 2022 in smo ga pričeli izvajati aprila 2022.

Cilj in glavni poudarek projekta je didaktična predstavitev poklicev v strojništvu (orodjar) in mehatroniki (mehatronik) s poudarkom na digitalizaciji učnih procesov, saj bomo vzpostavili digitalno platformo učne tovarne, ki bo vsebovala učne vsebine, predstavljene za posamezen poklic; posredovane bodo s pomočjo VR in AR tehnologije, kar bo omogočalo učenje na daljavo v šoli ali na delovnem mestu. S tem bomo okrepili sodelovanje med izobraževalnimi inštitucijami in podjetji, saj bo vsaka organizacija prispevala svoj del v okviru digitalne platforme – učne tovarne. Vse to pa bo pripomoglo, da bodo mladi bolje pripravljeni na izzive in hitre spremembe v proizvodnih procesih ter na poklice prihodnosti ob vstopu na trg dela.

V projekt so vključene partnerske organizacije z naslednjimi zadolžitvami:

VHS Bildungswerk GmbH, Gotha, Nemčija (krovni koordinator projekta)
Zadolžitev: vodenje projekta – projektni menedžment, didaktična predstavitev poklica mehatronik na prehodu v digitalno družbo v okviru transnacionalnih učnih tovarn.

ŠC Škofja Loka, Srednja šola za strojništvo
Zadolžitev: didaktična predstavitev poklica orodjar na prehodu v digitalno družbo s sodelovanjem s podjetjem Polycom d. o. o. (uporaba VR in AR tehnologije) in izvedba delavnice LTTA v okviru transnacionalnih učnih tovarnah.

Aristotel University of Thesseloniki, Grčija
Zadolžitev: katalog zahtev za trenerje (ekonomika učnih procesov) v transnacionalnih učnih tovarnah in izvedbena delavnica/LTTA.

Eurocultura, Vizenca, Italija
Zadolžitev: obdelava in razširjanje rezultatov/katalog zahtev za trenerje v transnacionalnih učnih tovarnah (podporni procesi); izvedbena delavnica/LTTA

Osnovni podatki
Leto: 2022
Program: Erasmus+ KA210
Referenčna številka: 2021-2-DE02-KA210-VET-000050734
Začetek projekta: 1. 3. 2022
Zaključek projekta: 28. 2. 2023
Trajanje projekta: 12 mesecev
Koordinator projekta: Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

Zadolžitve
VHS Bildungswerk GmbH – mehatronika
ŠC Škofja Loka – orodjarstvo
AUTH – ekonomika učnih procesov in podporni procesi
Eurocultura – komerciala, razširjanje rezultatov in podporni procesi

Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

 

Partnerji v projektu

VHS-Bildungswerk GmbH (Gotha, Nemčija) - koordinator projekta

VHS-Bildungswerk GmbH je ponudnik izobraževalnih storitev na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja (elektrotehnika, strojništvo in mehatronika). Poudarek izobraževanj je na strokovnem usposabljanju  in nadaljnjem izobraževanju mladih, zaposlenih in iskalcev zaposlitve. Glavna dejavnost podjetja je usposabljanje vajencev za podjetja v Turingiji in ostalih regijah. V podjetju je skupno približno 650 zaposlenih, od tega 125 v podružnici v Turingiji.

Februarja 2020 so v podružnici podjetja v mestu Mühlhausen sprejeli tri naše dijake 4. letnika programa PTI na tritedensko CNC-izobraževanje v programu Erasmus+ — projekt Usposabljanje v tujini bogati II. V letu 2019 sta bila v okviru projekta Usposabljanje v tujini bogati I v podjetju na enotedenski praksi dva dijaka 5. letnika PTI. Od takrat sodelujemo s podjetjem in na tej osnovi je nastalo tudi naše partnerstvo v projektu VACIDE in Trales.

Aristotel University of Thesseloniki, Grčija

Aristotelova univerza v Solunu, Grčija, (A.U.Th.; grško: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), ustanovljena je bila leta 1925,  je največja univerza v Grčiji. Obsega 11 fakultet z več kot 40 različnimi šolami oziroma izobraževalnimi programi.

Od leta 2020 je na univerzo vpisanih približno 51.000 aktivnih študentov na diplomskih in podiplomskih programih.

Učni jezik je grški, obstajajo pa tudi programi v tujih jezikih in tečaji za mednarodne študente, ki se izvajajo v angleščini, francoščini, nemščini in italijanščini.

Eurocultura (Vicenza, ITA)

Eurocultura, ustanovljena l. 1993, je organizacija za raziskave, usposabljanje in karierno svetovanje s sedežem v Vicenzi v Italiji. Ključne kompetence organizacije so povezane predvsem s trgom dela in vprašanji usposabljanja.  Projekti in dejavnosti partnerske organizacije so namenjeni izboljšanju zaposljivosti ljudi z usposabljanjem in dragocenimi delovnimi izkušnjami v tujini, spodbujanju podjetništva, spodbujanju mednarodne mobilnosti dijakov in študentov ter delavcev, preprečevanju in boju proti rasizmu in predsodkom, rasti uporabe novih tehnologij v učnih dejavnostih.

ŠC Škofja Loka (SLO)

V okviru projekta in partnerstva VACIDE je ŠC Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo in Višja strokovna šola – edina organizacija, ki izvaja izobraževanje in usposabljanje v obliki formalnega srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja. S sodelovanjem po vertikali – Srednja šola za strojništvo, Višja strokovna šola in MIC – bomo doprinesli projektu dodano vrednost, saj bomo vključili v izvajanje projekta tako dijake in profesorje kot tudi študente in predavatelje obeh šol, vključno z vodjem MIC-a.

Dogajanje v projektu

Usposabljanje iz CNC- in 3D-tehnologij za tuje dijake

Usposabljanje iz CNC- in 3D-tehnologij za tuje dijake

Tečaj CNC- in 3D-tehnologij za tuje dijake

2020-

Projekti |

Leta 2020 smo na Srednji šoli za strojništvo prvič izvedli usposabljanje CNC- in 3D-tehnologij za tuje dijake.

Tečaj izvajajo učitelji:

Matjaž Luznar (CNC CAD)

Blaž Žakelj (CNC CAM)

Iztok Basaj (3D-skeniranje)

Matej Praprotnik (3D-tiskanje)

Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

 

Dogajanje v projektu

Akreditacija Erasmus

Akreditacija Erasmus

Akreditacija Erasmus za področju poklicnega in strokovnega izobraževanja

2022-2027

Projekti |

Šolski center Škofja Loka je na Razpisu Erasmus+ 2021 (EAC/A01/2021) prejel AKREDITACIJO ERASMUS na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja za obdobje 2022 – 2027.

Akreditacija Erasmus je orodje, namenjeno organizacijam, dejavnim na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja, splošnega šolskega izobraževanja ter izobraževanja odraslih, ki želijo vzpostaviti čezmejne izmenjave in sodelovanje.

Podeljena akreditacija Erasmus Šolskemu centru Škofja Loka potrjuje, da smo uspešno pripravili  načrt za izvedbo visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti kot del širših prizadevanj za strateški razvoj naše organizacije.

Tako bomo lahko še uspešneje promovirali program Erasmus+ in našim dijakom ter učiteljem še naprej omogočali kvalitetne strokovne izmenjave z našimi partnerskimi šolami in podjetji v tujini.

Logo K1 UTB TAE

Št. zadeve: AKR-VET-1/21
Št. akreditacije: 2021-1-SI01-KA120-VET-000043600

 

Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

 

Dogajanje v vseh projektih Akreditacije Erasmus

Dostopnost