Erasmus+: KA229 generation 4C – communicative, critical, creative and collaborate
Erasmus+: KA229 generacija 4C generacija – komunikativna, kritična, ustvarjalna in sodelujoča
1. 12. 2020-31. 8. 2023
Srednja škola Oroslavje
Projekt “generacija 4C – komunikativna, kritična, ustvarjalna in sodelujoča” obravnava nenehne tehnične spremembe v poklicnem izobraževanju. Po drugi strani pa se v kontekstu podnebnih sprememb, pritiska na migracije, pomanjkanja kvalificiranih delavcev in digitalne preobrazbe kaže potreba po državljanski vključenosti v evropsko skupnost vrednot.
Dobro usposobljeni, kompetentni kvalificirani delavci in odgovorne osebnosti zagotavljajo smiselno sodelovanje pri gospodarskem uspehu. Družbena in gospodarska stabilnost je dosežena, če so skupne vrednote podlaga za sodelovanje v Evropi. Te kvalifikacije ščitijo pred populističnimi in nacionalističnimi težnjami. Pripravljenost na kritično, ustvarjalno in komunikativno sodelovanje ter politično udejstvovanje zagotavlja mirno in svobodno prihodnost Evrope.
Skupne projektne naloge na transnacionalnih projektnih srečanjih podpirajo ta proces, saj se ustrezne rešitve razvijajo v kolegialnem sodelovanju (tehnologija dronov in varstvo podatkov, pametne in podnebju prijazne proizvodne metode, osnovna etična pravila, krepitev jezikovnega znanja, medkulturne veščine). Strokovne in osebne kompetence ustvarjajo komunikacijski prostor, v katerem se vsi počutijo sprejete, spoštovane in cenjene.
Poleg tega je treba vedno bolj upoštevati podnebne posledice lastne poklicne dejavnosti in tudi proizvodne metode, ki varčujejo z viri (npr. dodajalne proizvodne metode), ter spodbujati pripravljenost na nove poti (npr. mobilnost s pomočjo tehnologije dronov). S tem se spodbuja tudi pripravljenost na vseživljenjsko učenje, saj uspešno izvajanje novih izzivov krepi lastno osebnost, ki se nenehno sooča z novimi nalogami.
Metodologija v projektnem obdobju ustreza akcijsko usmerjenemu konceptu poučevanja in na partnerstvu temelječem sodelovanju učiteljev. S tem se spodbuja samoiniciativnost in upošteva individualni tempo učenja. Posledično lahko vsak udeleženec v sodelovanju prispeva svoje znanje, krepi se komunikacija in spodbujajo ustvarjalne rešitve. Sodelovalo bo približno 250 mladih pripravnikov z migracijskim ozadjem in brez njega ter približno 35 učiteljev.
Ciljne skupine in cilji projekta so torej naslednji:
– vajenci v dualnem/šolskem poklicnem usposabljanju, mladi begunci v poklicnem usposabljanju ali v fazi poklicne priprave
– motiviranje zainteresiranih učiteljev za sodelovanje pri projektu
– podjetja za usposabljanje
– povečanje medsektorskih kompetenc glede institucionalnega znanja v partnerskih državah (medkulturna kompetenca, sistemi usposabljanja, vrsta komunikacije, 0150 pripravljenost na sodelovanje, nadaljnji razvoj jezikovnega znanja ter metodologije in didaktike),
– spodbujanje timskega dela,
– spodbujanje medijske pismenosti z razvojem in praktično uporabo digitalnih učnih medijev.
– spodbujanje ključnih kompetenc spoštovanja in upoštevanja, zavzetosti, timskega dela, samostojnosti, radovednosti, pripravljenosti za nadaljnje izobraževanje, ustvarjalnosti
Rezultati:
Večjezično učno gradivo, ki ga je mogoče vključiti v pouk tudi po koncu projektne faze
Strokovne kompetence na področju sodelovalne tehnologije 3D-oblikovanja
Pripravljenost za podnebju prijazno ravnanje v poklicnem in zasebnem življenju
Uporaba proizvodnih metod, ki varčujejo z viri, npr. tehnologija 3D-tiskanja
Pripravljenost za vključevanje v evropsko skupnost
Ozaveščanje o pomenu etične tradicije v evropski skupnosti, ki temelji na krščansko-judovskih in antičnih vrednotah
Krepitev pripravljenosti na medverski dialog za zagotavljanje miru in svobode v Evropi
Sodelujoče šole krepijo svoj evropski profil in bodo ustvarjene dokumente vključile v nadaljnje učno delo. Sistem delovanja metodike poučevanja prispeva tudi k temu, da se vse več mladih v poklicnem izobraževanju ukvarja s samoorganiziranim učenjem in pridobiva te veščine.
Trajanje projekta: 1. december 2020–31. avgust 2023 (33 mesecev) – projekt je bil podaljšan za 9 mesecev
Koordinator: Europa Berufsschule Weiden
Partnerji:
– SPŠ TABOR, CZ
– SPŠ Technická , SPIŠSKA, SK
– ŠC Škofja Loka, SI
– SŠ OROSLAVJE, HR
– ENAIP, Trst, ITA
Koordinator na ŠC Škofja Loka: Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si
Summary of the project
The project “generation 4C – communicative, critical, creative and collaborate,” addresses the constant technical change in vocational education. On the other hand, against the background of climate change, the pressure to migrate, the shortage of skilled workers and the digital transformation, the need to become involved as a citizen in the European community of values is shown.
Well-trained, competent skilled workers and responsible personalities guarantee meaningful participation in economic success. Social and economic stability is achieved when shared values form the basis for cooperation in Europe. These qualifications protect against populist and nationalist tendencies. The willingness to work together critically, creatively and communicatively and to get involved politically secures Europe’s future in peace and freedom.
The joint project tasks in the transnational project meetings support this process, because the appropriate solutions are developed in collegial cooperation (drone technology and data protection, smart and climate-friendly manufacturing methods, basic ethical rules, strengthening language skills, intercultural skills). Professional and personal competencies create a communication space in which everyone feels accepted, respected and valued.
In addition, the climatic consequences of one’s own professional activity must be taken into account more and as well as resource-saving manufacturing methods must always done more and more (e.g. additive manufacturing methods) and the willingness to go new ways must be encouraged (e.g. mobility through drone technology). This also promotes readiness for lifelong learning, because the successful implementation of new challenges strengthens your own personality, constantly facing new tasks.
The methodology during the project period corresponds to the action-oriented concept of teaching and the partnership based cooperation of the teachers. This encourages initiative and the individual pace of learning is taken into account. As a result, each participant can contribute his or her skills in the collaboration, communication is strengthened and creative solutions are promoted. Around 250 young trainees with and without a migration background and around 35 teachers will take part.
The target groups and goals of the project are therefore:
Apprentices in dual / school-based vocational training young refugees in vocational training or in the vocational preparation phase
Motivate interested teachers to work on the project
Training companies
Increase of cross-sectional competencies with regard to institutional knowledge in the partner countries (intercultural competence, training systems, type of communication, willingness to work together, further development of language skills and methodology and didactics),
Promoting teamwork,
Promotion of media literacy through the development and practical application of digital teaching media
Promotion of the key competencies of respect and respect, commitment, teamwork, independence, curiosity, willingness to further education, creativity
Results:
Multilingual teaching materials that can also be integrated into the class after the project phase.
Professional competence in collaborative 3D design technology
Willingness to behave in a climate-friendly manner in professional and private life
Use of resource-saving manufacturing methods, e.g. 3D printing technology
Willingness to get involved in the European community
Raising awareness of the importance of the ethical tradition in the European community based on Christian-Jewish and ancient values
Strengthen readiness for inter-religious dialogue to secure peace and freedom in Europe
The participating schools are strengthening their European profile and will integrate the created documents into the further teaching work. The system of action of the teaching methodology also contributes to the fact that more and more young people in vocational training are dealing with self-organized learning and are acquiring these skills.
Dogajanje v projektu
Erasmus+ projekt Generation 4C: povzetek izvedenih mobilnosti 2021 –2023
V okviru programa Erasmus+ in projekta Generation 4C, v katerem je sodelovalo...
Generation 4C: Zaključno srečanje v Trstu
Zadnje, zaključno srečanje projekta Generation 4C je potekalo od 7. do 13....
Generation 4C: Srečanje v Spišski Novi Vesi na Slovaškem
Drugo srečanje za učitelje in koordinatorje je potekalo od 16. do 22. aprila...
Generation 4C: srečanje v Škofji Loki
V šolskem centru Škofja Loka – Srednji šoli za strojništvo – smo v okviru...
Generation 4C: srečanje v Škofji Loki od 23. do 27. januarja 2023
V ponedeljek, 23. januarja 203, se je na Srednji šoli za strojništvo začelo...
Generation 4C: priprave na srečanje v Škofji Loki v polnem teku
Pripravljamo se na srečanje v projektu Generation4c Erasmus+, ki se bo v tednu...
Generation 4C: Srečanje na partnerski šoli SPŠ Tabor, Češka
V Taboru na Češkem smo se v času od 17. do 21. oktobra 2022 udeležili srečanja...
Generation 4C: Srečanje udeležencev v Oroslavju
V tednu od 9. do 13. maja 2022 poteka v Oroslavju na Hrvaškem srečanje...
Generation 4C: Srečanje v Trstu v oktobru 2021
Končno smo se lahko z našimi partnerji osebno srečali. Prvo srečanje je...
Generation 4C: Drugo 2. srečanje (online)
Na drugem srečanju smo se s partnerji odločili, da zaradi razmer (covid-19) v...
Generation 4C: Uvodno srečanje (online)
Zaradi trenutne situacije (covid-19) smo se s partnerji odločili, da bomo...
Erasmus+: KA202 VACIDE – Vocational Action Competence in Digital Environments
Erasmus+: KA202 VACIDE – Poklicne kompetence v digitalnih okoljih
2020-
Opis projekta
Projekt “VACIDE – poklicne kompetence v digitalnih okoljih” je projekt strateških partnerstev na področju inovacij in izmenjav dobrih praks, ki ga partnerske organizacije VHS Bildungswerk GmbH in GEBIFO iz Nemčije, Eurocultura iz Italije in ŠC Škofja Loka iz Slovenije izvajamo v okviru programa Erasmus+. Poudarek in cilj projekta je učenje na delovnem mestu in s tem krepitev sodelovanja med izobraževalnimi inštitucijami in podjetji na področju procesov digitalizacije, vse to pa bo pripomoglo, da bodo mladi bolje pripravljeni na izzive in hitre spremembe v proizvodnih procesih ter na poklice prihodnosti ob vstopu na trg dela.
Projekt VACIDE sledi naslednjim ciljem s poudarkom na proizvodni industriji:
1. Mala in srednje velika podjetja oziroma organizacije, vključene v ta projekt, s pomočjo preizkušenih orodij na didaktično pravilen način razvijajo digitalne spretnosti dijakov, vajencev in študentov na področju elektrotehnike (Nemčija), strojništva (Slovenija) in komercialnih ved (Italija).
2. Partnerji in pridruženi partnerji v projektu – podjetja, poklicne in strokovne šole, centri za poklicno usposabljanje, univerze, kompetenčni centri – sodelujejo pri uporabi digitalnih orodij za učenje.
3. Pripravniki – dijaki, vajenci in študenti – se usposabljajo na področju procesov digitalizacije na učnih mestih, ki jih bodo razvili partnerji projekta “VACIDE” v t. i. strokovna področja.
4. Izobraževalno osebje na učnih mestih za poklicno izobraževanje in usposabljanje lahko uporablja digitalne medije na didaktično primeren način, hkrati pa zagotavlja varnost podatkov in informacij, samostojno ustvarja digitalne vsebine in jih deli z drugimi skupinami uporabnikov.
S projektnimi partnerji iz različnih izobraževalnih okolij – učnih mest bomo izvajali naslednje dejavnosti za podporo malim in srednje velikim podjetjem pri digitalni preobrazbi:
– razvoj projektov usposabljanja za poučevanje osnovnih digitalnih veščin,
– usposabljanje učnega osebja za oblikovanje izobraževalnih projektov,
– zasnova in preizkušanje področja digitalnega sodelovanja za podporo sodelovanju na učnih mestih,
– podpora malim in srednjim podjetjem v učni kulturi, usmerjeni v izmenjavo/mobilnost kadrov,
– zagotavljanje digitalnih, za industrijo specifičnih učnih ponudb v različnih oblikah,
– zasnova in preizkušanje delavnic za spodbujanje medijsko-pedagoške usposobljenosti učiteljev.
Dejavnosti temeljijo na konkretnih predhodnih izkušnjah in potrebah vključenih partnerjev.
Osnovni podatki
Leto: 2020
Program: Erasmus+ KA202
Referenčna številka: 2020-1-DE02-KA202-007743
Začetek projekta: 1. 10. 2020
Zaključek projekta: 31. 3. 2023
Trajanje projekta: 30 mesecev
Koordinator projekta: Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si
Spletna stran projekta: vacide.eu
Zadolžitve
VHS Bildungswerk GmbH – elektrotehnika
ŠC Škofja Loka – strojništvo
Eurocultura – komerciala
GEBIFO – spremljava izvajanja projekta in svetovanje
Izdelek projekta: Vadbeni robot za namene izobraževanja v šoli in podjetju
Partnerji v projektu
VHS-Bildungswerk GmbH (Gotha, Nemčija) - koordinator projekta
VHS-Bildungswerk GmbH je ponudnik izobraževalnih storitev na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja (elektrotehnika, strojništvo in mehatronika). Poudarek izobraževanj je na strokovnem usposabljanju in nadaljnjem izobraževanju mladih, zaposlenih in iskalcev zaposlitve. Glavna dejavnost podjetja je usposabljanje vajencev za podjetja v Turingiji in ostalih regijah. V podjetju je skupno približno 650 zaposlenih, od tega 125 v podružnici v Turingiji.
V mesecu februarju 2020 so v podružnici podjetja v mestu Mühlhausen sprejeli tri naše dijake 4. letnika programa PTI na tritedensko CNC-izobraževanje v okviru programa Erasmus+ in projekta Usposabljanje v tujini bogati II. V letu 2019 sta bila v okviru projekta Usposabljanje v tujini bogati I v podjetju na enotedenski praksi dva dijaka 5. letnika PTI. Od takrat sodelujemo s podjetjem in na tej osnovi je nastalo tudi naše partnerstvo v projektu VACIDE.
GEBIFO (Berlin, NEM)
GEBIFO je inštitut za raziskave, svetovanje in razvoj na področju poklicnega izobraževanja; ustanovljen je bil leta 1993 in ima sedež v Berlinu. S strokovnim znanjem na področju raziskav in izvajanja projektov poslovna področja inštituta vključujejo:
– načrtovanje, pripravo, izvajanje in ocenjevanje projektov za poklicno izobraževanje,
– storitve svetovanja, usposabljanja, raziskovanja in inovacij na področju poklicnega izobraževanja, regionalnih, nacionalnih in mednarodnih prenosov v izobraževalnem sektorju.
GEBIFO podpira tudi mala in srednje velika podjetja pri podjetniškem usposabljanju in nadaljnjem izobraževanju njihovega osebja.
Eurocultura (Vicenza, ITA)
Eurocultura, ustanovljena l. 1993, je organizacija za raziskave, usposabljanje in karierno svetovanje s sedežem v Vicenzi v Italiji. Ključne kompetence organizacije so povezane predvsem s trgom dela in vprašanji usposabljanja. Projekti in dejavnosti partnerske organizacije so namenjeni izboljšanju zaposljivosti ljudi z usposabljanjem in dragocenimi delovnimi izkušnjami v tujini, spodbujanju podjetništva, spodbujanju mednarodne mobilnosti dijakov in študentov ter delavcev, preprečevanju in boju proti rasizmu in predsodkom, rasti uporabe novih tehnologij v učnih dejavnostih.
ŠC Škofja Loka (SLO)
V okviru projekta in partnerstva VACIDE je ŠC Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo in Višja strokovna šola – edina organizacija, ki izvaja izobraževanje in usposabljanje v obliki formalnega srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja. S sodelovanjem po vertikali – Srednja šola za strojništvo, Višja strokovna šola in MIC – bomo doprinesli projektu dodano vrednost, saj bomo vključili v izvajanje projekta tako dijake in profesorje kot tudi študente in predavatelje obeh šol, vključno z vodjem MIC-a.
Dogajanje
Zaključek projekta Vacide
Študent Luka Flego je v četrtek, 7. decembra 2023, predstavil projekt izdelave...
Vacide: Zaključno srečanje v Gothi, Nemčija
V Gothi poteka zaključno – šesto mednarodno srečanje TPM-6. Udeležujeta se ga...
VACIDE: Multiplier event, 26. junij 2023
V ponedeljek, 26. junija 2023, smo v okviru projekta VACIDE izvedli...
VACIDE: TPM-5 – Peto mednarodno projektno srečanje, 17. in 18. januar 2023, Vicenza, Italija
Na petem mednarodnem projektnem srečanju (TPM-5), ki ga je 17. in 18. januarja...
Vacide: MPS-4/TPM-4 — Četrto mednarodno projektno srečanje, 10. in 11. maj 2022, ŠC Škofja Loka, SLO
Na četrtem mednarodnem projektnem srečanju (MPS-4), ki ga je 10. in 11. maja...
Vacide: Drugi robot v projektu Vacide
Vodja skupine študentov VSŠ Luka Flego in njegova mentorja mag. Igor Hanc in...
Vacide: MPS-3/TPM-3 – Tretje mednarodno projektno srečanje, 1. in 2. september 2021, ŠC Škofja Loka, SLO
Na tretjem mednarodnem projektnem srečanju (MPS-3), ki ga je 1. in 2....
Vacide: MIC je prevzel robota in ga odpremil v Nemčijo
Medpodjetniški izobraževalni center (MIC) je, v okviru strokovne skupine...
Vacide: Še zadnji tehnični pregled robota
Na Višji strokovni šoli so vodja skupine študentov Luka Flego ter mentorja...
Vacide: Dijaki Srednje šole za strojništvo izdelujejo robota
V okviru projekta VACIDE in krožka 3D tiskanja pod mentorstvom učiteljev...
Vacide: MPS-2/TPM-2 – Drugo mednarodno projektno srečanje, 26. in 27. maj 2021, ŠC Škofja Loka, SLO
Na drugem mednarodnem projektnem srečanju (MPS-2), ki ga je 26. in 27. maja...
VACIDE LTTA aktivnost, ŠC Škofja Loka
V četrtek, 20. maja 2021, smo v okviru projekta VACIDE izvedli LTTA aktivnost...