Ni zadetkov
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
Razvoj zelenih kompetenc je postal in bo v bližnji prihodnosti postal ključnega pomena za ohranjanje dodane vrednosti v trajnostnem gospodarstvu, ki ga želi ustvariti EU. Postalo je jasno, da se morajo poklicno izobraževanje in usposabljanje ter podjetja prilagoditi negotovostim, ki jih prinaša prihodnost, in hkrati prispevati k trajnostni družbi.
Pomen pridobivanja zelenih znanj in spretnosti v teh nepredvidljivih časih, ko so zahteve po bolj trajnostnem poslovanju in delovanju vse bolj pereče in spreminjajoče, je za izobraževalni sektor, še posebej za poklicno izobraževanje in usposabljanje izrednega pomena, saj je izobraževalni sektor najtesneje povezan z industrijo. Zelena znanja in spretnosti ter trajnostno gospodarstvo zahtevata razvoj visokokakovostnih znanj in spretnosti v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v sektorju malih in srednje velikih podjetij. Agilna miselnost in pripravljenost na spremembe sta bolj kot kdaj koli prej izjemno pomembni za spodbujanje in omogočanje sprememb v smeri trajnostnega in zelenega gospodarstva.
Ozaveščanje nosilcev odločanja v izobraževalnem in gospodarskem sektorju o okoljskih in klimatskih spremembah je ključnega pomena za spreminjanje vedenja in usmerjanje k okolju prijaznejšim obstoječim učnim načrtom in razvoju novih zelenih kompetenc.
Projekt: Erasmus+ KA220-VET
Številka projekta GC: 2021-1-EL01-KA220-VET-000033152
Partnerji v projektu:
• University of Peloponnese (koordinator projekta), Grčija
• DOMSPAIN, Španija
• Taste Roots Società Cooperativa, Italija
• Auxilium pro Regionibus Europae in Rebus Culturalibus, Avstrija
• EUROPA CONSORTIUM Regional Development Non-profit Limited, Madžarska
• Šolski center Škofja Loka, Slovenija
• GZS, Slovenija
Koordinator projekta:
Alojzij Kokalj • alojzij.kokalj@scsl.si
Glavni cilj projekta Green Collider je raziskati in prispevati k pripravljenosti evropskih ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter MSP za uvajanje sprememb in ukrepov iz evropskega zelenega dogovora.
Ostali cilji so:
– povečati ozaveščenost o pomenu uvajanja sprememb, ki jih prinaša evropski zeleni dogovor, tako v poklicnem izobraževanju in usposabljanju kot v poslovnem sektorju;
– povečati stopnjo pripravljenosti na spremembe v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter poslovnem sektorju (s posebnim poudarkom na MSP);
– prispevati k premostitvi vrzeli med potrebami trga dela ter programi poklicnega izobraževanja in usposabljanja na področju trajnostnega razmišljanja in krožnega gospodarstva z vzpostavitvijo in nadaljnjo krepitvijo sodelovanja med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter poslovnim sektorjem;
– olajšati nadnacionalno izmenjavo znanja in izkušenj ter soustvarjanje znanja;
– z razvojem inovativnih orodij in praks za usposabljanje strokovnjakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter mentorjev v podjetjih za izvajanje trajnostnega razmišljanja in posledično pripravo dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja na prihodnje potrebe trga dela, tj. zagotavljanje znanj in spretnosti, potrebnih za konkurenčno prednost po zaključku programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja;
– razviti trajnostna in prenosljiva orodja za uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvijanje zelenih veščin v formalnem in neformalnem poklicnem izobraževanju in usposabljanju.
Green Collider Masterclass je sestavljen iz 4 prilagojenih modulov, ki zajemajo teoretično in praktično znanje o trajnostnem razmišljanju in razvoju zelenih kompetenc ter so obogateni s serijo štirih kratkih spletnih seminarjev, ki bodo izvedeni v mesecu februar 2023. Green Collider Masterclass zagotavlja različna osnovna znanja in praktično uporabo, tako da jih lahko učitelji poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijaki uporabijo v naslednjem koraku reševanja avtentične naloge iz resničnega življenja, ki jo zagotovijo MSP.
Green Collider Masterclass je brezplačna učna platforma, namenjena učiteljem poklicnega izobraževanja in usposabljanja, dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter malim in srednje velikim podjetjem.
Ponuja pregled najpomembnejših tem v zvezi z ozaveščanjem o trajnostnem razmišljanju – na voljo je v obliki osebnih srečanj, spletnega učnega gradiva in spletnih seminarjev v obliki štirih modulov:
Modul 1: Stebri trajnostnega razmišljanja in krožno gospodarstvo
Modul 2: Razumevanje trajnostnih procesov v realnem poslovnem okolju
Modul 3: Zelene kompetence – kako jih opredeliti in razviti
Modul 4: Primeri trajnostnega razmišljanja v praksi
VET-Business Green Cooperation Collider je konceptualni okvir, ki zajema različne metodologije za sodelovanje med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji, kot so avtentični izzivi nalog iz resničnega delovnega okolja in spremljajoče orodje za samorefleksijo v obliki spletne interaktivne igre, ki se lahko uporablja tudi samostojno. Ta izdelek učiteljem in dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z malimi in srednje velikimi podjetji ponuja celovito izkušnjo; podpira jih pri maksimiranju potenciala uvajanja trajnostnega razmišljanja v učno okolje in tako predstavlja inovacijo na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja.
Green Collider Policy paper povzema zasnovani proces učenja in oblikovanja politike od spodaj navzgor ter obravnava dve ključni vprašanji: vlogo učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri razvijanju zelenih kompetenc in trajnostnega razmišljanja prek sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji in dejavnosti WBL/pripravništva ter kako širjenje učnih načrtov, ki temeljijo na kompetencah, in uporaba trajnostnega razmišljanja in zelenih veščin v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja zmanjšujeta vrzel med potrebnimi znanji in spretnostmi ter kakšna je vloga poklicnega izobraževanja in usposabljanja v tem procesu; opolnomočenje učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijakov za samozavest pri uvajanju trajnostnega razmišljanja v učno okolje z ukrepi politike.
Novice v slovenščini
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
Na področju trajnostnega razvoja se soočamo z nenehnimi izzivi. Ker na naši šoli želimo povečati ozaveščenost na področju trajnosti, tako pri dijakih kot pri zaposlenih, ter okrepiti sodelovanje med ŠC Škofja Loka, lokalno skupnostjo ter poslovnim sektorjem, na šoli izvajamo različne dejavnosti in sodelujemo v različnih projektih, ki podpirajo trajnostni razvoj.
V šolskem letu 2022/2023 smo pristopili k projektu Podnebni cilji v VIZ, v katerem sodelujemo s Centrom za poklicno izobraževanje RS.
V okviru tega projekta smo na šoli pripravili akcijski načrt, s katerim želimo zagotoviti, da bo šola čimbolj usklajena s krožnim gospodarstvom na različnih področjih.
Cilji, ki smo jih že in jih v prihodnje še želimo doseči, so naslednji:
Preko primerov dobrih praks želimo doseči, da bi vsak sam pri sebi razmislil, kako lahko doseže osebne cilje na čimbolj trajnostni način.
Ker verjamemo, da si vsi želimo našo šolo narediti lepšo in okolju prijaznejšo, se bomo potrudili, da bomo skupaj to tudi dosegli.
Koordinatorica projekta:
Vesna Potočnik • vesna.potocnik@scsl.si
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
Namen projekta je izdelati repliko dirkalnega gokarta z bencinskim in električnim pogonom.
V projektu sodelujejo: Domen Filipič, Luka Rant, Tine Demšar in Martin Koderman, dijaki 4. letnika programa strojni tehnik v šolskem letu 2022/23.
Mentor: Matjaž Luznar, učitelj strokovnoteoretičnih predmetov s področja strojništva.
Pomoč pri projektu: Vladimir Žakelj, Sebastijan Pivk.
Žurnal24/Gorenjska, 19. junij 2023
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
Projekt Rastem s knjigo je slovenski nacionalni projekt za spodbujanje bralne kulture med mladimi. Z njim se osnovnošolce in srednješolce spodbuja k obiskovanju splošnih knjižnic ter branju knjig slovenskih mladinskih pisateljev.
Projekt se izvaja za osnovnošolce od šolskega leta 2006/2007, za srednješolce pa od 2010/2011. Pripravlja ga Javna agencija za knjigo v sodelovanju z Ministrstvom za kulturo, Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Pionirsko – centrom za mladinsko književnost in knjižničarstvo pri Mestni knjižnici Ljubljana, Zavodom za šolstvo, Združenjem splošnih knjižnic, Sekcijo šolskih knjižnic pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije in Društvom slovenskih pisateljev.
Cilji projekta Rastem s knjigo so:
Koordinatorici projekta:
Simona Polše Zupan (SŠS) • simona.polse-zupan@scsl.si
Irena Jenko (SŠL) • irena.jenko@scsl.si
V okviru projekta slovenski sedmošolci in dijaki prvih letnikov srednjih šol obiščejo najbližjo splošno knjižnico. Ob tej priložnosti prejmejo vsak svoj izvod knjige, ki je izbrana izmed prijavljenih slovenskih mladinskih del. Vsako leto komisija izbere dve knjigi – eno za osnovnošolce in eno za srednješolce (do sedaj izbrane knjige si lahko ogledate na povezavi).
Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.
V okviru Akreditacije Erasmus za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja in razpisa Erasmus+ 2022 smo 23. maja 2022 dobili odobren projekt Usposabljanje v tujini bogati IV. V projektu UTB IV bo na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) za dijake, vajence in učitelje v tujini sodelovalo šest partnerskih srednjih strokovnih in poklicnih šol iz petih držav:
• Berufliche Schulen des Unstrut-Hainich-Kreises, Muhlhausen, Nemčija
• viio 2, Tongern, Belgija
• Stredni prumyslova skola strojni a stavebni, Tabor, Češka republika
• Europa-Berufsschule Weiden, Nemčija
• Technická akadémia, Spišska Nova Ves, Slovaška
• Srednja škola Oroslavje, Hrvaška
Načrtovane aktivnosti:
– 24 kratkoročnih učnih mobilnosti dijakov v podjetjih in šolah v partnerskih državah
– 4 dolgotrajne mobilnosti dijakov (ErasmusPro) v Nemčiji in na Češkem
– 4 mobilnosti za pripravljalni obisk (ErasmusPro)
– 6 mobilnosti – sledenje na delovnem mestu (Job Shadowing) za osebje ŠC Škofja Loka
– 22 mobilnosti spremljevalnega osebja (14 kratkotrajne mobilnosti, 8 ErasmusPro)
S partnerskimi šolami bomo organizirali PSI oz. prakso v podjetjih ali na šoli. Število posameznih mobilnosti bo odvisno od zanimanja in v skladu s strategijo ŠC škofja Loka na področju mednarodnega sodelovanja in posledično internacionalizacije našega centra.
Dijaki in vajenci bodo prejeli nova strokovna znanja in veščine na področju strojništva, avtomehanike in lesarstva ter pridobili jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.
Osebje se bo seznanilo z novimi učnimi metodami poučevanja in načini izvajanja PSI, spoznalo bo izobraževalni in vajeniški sistem partnerske šole in njegovo izvedbo v podjetjih. Prav tako bo pridobilo oz. izboljšalo svoje jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.
Vsi udeleženci mobilnosti bodo spoznali kulturo in življenje države gostiteljice ter izpopolnili angleški in nemški jezik.
Sodelovanje v programu Erasmus+ bo doprineslo k boljši kakovosti, privlačnosti in inovativnosti na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja na naši šoli.
Osnovni podatki
Leto: 2022
Program: Erasmus+ KA121
Referenčna številka: 2022-1-SI01-KA121-VET-000058966
Začetek projekta: 1. 6. 2022
Zaključek projekta: 31. 5. 2024
Trajanje projekta: 24 mesecev
Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si
V okviru programa Erasmus+ in akreditiranega projekta Usposabljanje v tujini...
Dijaka strojna tehnika, Luka Ipavec in Val Novak-Zupanc, (oba iz 3. As), sta...
Luka Ipavec, Val Novak-Zupanc in Matija Papler, vsi dijaki tretjega letnika...
Dijaka Srednje šole za lesarstvo, Erik Banič (3. Em) in Rok Stanonik (4. ML)...
V petek, 17. marca 2023, se je usposabljanje iz CNC+3D-tehnologij za tuje...
Prejšnji teden, 13. februarja 2023, so dijaki Janez Jemec, Lan Šuler, Gašper...
Dijaka Gašper Potočnik in Martin Rihtaršič, oba 4. AS, sta uspešno zaključila...
Dijaka Alexander Bevk Cuznar in Matevž Košir sta decembra 2022 z odliko...
Dijaki Srednje šole za lesarstvo, Oskar Dolšak, Anže Keržan in Ažbe Pohar, vsi...
V okviru programa Erasmus+ sta direktor ŠC Škofja Loka Martin Pivk in...
V programu Erasmus+ in projektu Usposabljanje v tujini bogati IV smo tudi na...
V okviru projekta Generation 4C (srečanje v mestu Tabor na Češkem) smo izvedli...
V programu Erasmus+ in projektu Usposabljanje v tujini bogati IV smo izvedli...
Job Shadowing – sledenje na delovnem mestu (SDM) – ponuja edinstveno...
Dijaki Srednje šole za lesarstvo, Oskar Dolšak, Anže Keržan in Ažbe Pohar, vsi...
Dijaki Jakob Trček, 3. AS, Gašper Potočnik in Martin Rihtaršič, oba 4. AS, se...
Dijaka Alexander Bevk Cuznar in Matevž Košir sta že teden dni pod nadzorstvom...
V programu Erasmus+ in sedaj tudi akreditiranem projektu Usposabljanje v...