Skoči na glavno vsebino

Green Collider

Green Collider – uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvoja zelenih spretnosti v okviru  sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter gospodarstvom

Februar 2022–februar 2024

Projekti |

Razvoj zelenih kompetenc je postal in bo v bližnji prihodnosti postal ključnega pomena za ohranjanje dodane vrednosti v trajnostnem gospodarstvu, ki ga želi ustvariti EU. Postalo je jasno, da se morajo poklicno izobraževanje in usposabljanje ter podjetja prilagoditi negotovostim, ki jih prinaša prihodnost, in hkrati prispevati k trajnostni družbi.

Pomen pridobivanja zelenih znanj in spretnosti v teh nepredvidljivih časih, ko so zahteve po bolj trajnostnem poslovanju in delovanju vse bolj pereče in spreminjajoče, je za izobraževalni sektor, še posebej za poklicno izobraževanje in usposabljanje izrednega pomena, saj je izobraževalni sektor najtesneje povezan z industrijo. Zelena znanja in spretnosti ter trajnostno gospodarstvo zahtevata razvoj visokokakovostnih znanj in spretnosti v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v sektorju malih in srednje velikih podjetij. Agilna miselnost in pripravljenost na spremembe sta bolj kot kdaj koli prej izjemno pomembni za spodbujanje in omogočanje sprememb v smeri trajnostnega in zelenega gospodarstva.

Ozaveščanje nosilcev odločanja v izobraževalnem in gospodarskem sektorju o okoljskih in klimatskih spremembah je ključnega pomena za spreminjanje vedenja in usmerjanje k okolju prijaznejšim obstoječim učnim načrtom in razvoju novih zelenih kompetenc.

Projekt: Erasmus+ KA220-VET

Številka projekta GC: 2021-1-EL01-KA220-VET-000033152

Partnerji v projektu:

• University of Peloponnese (koordinator projekta), Grčija
• DOMSPAIN, Španija
• Taste Roots Società Cooperativa, Italija
• Auxilium pro Regionibus Europae in Rebus Culturalibus, Avstrija
• EUROPA CONSORTIUM Regional Development Non-profit Limited, Madžarska
• Šolski center Škofja Loka, Slovenija
• GZS, Slovenija

Koordinator projekta:
Alojzij Kokalj • alojzij.kokalj@scsl.si

 

Cilji projekta

Glavni cilj projekta Green Collider je raziskati in prispevati k pripravljenosti evropskih ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter MSP za uvajanje sprememb in ukrepov iz evropskega zelenega dogovora.

Ostali cilji so:

– povečati ozaveščenost o pomenu uvajanja sprememb, ki jih prinaša evropski zeleni dogovor, tako v poklicnem izobraževanju in usposabljanju kot v poslovnem sektorju;
– povečati stopnjo pripravljenosti na spremembe v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter poslovnem sektorju (s posebnim poudarkom na MSP);
– prispevati k premostitvi vrzeli med potrebami trga dela ter programi poklicnega izobraževanja in usposabljanja na področju trajnostnega razmišljanja in krožnega gospodarstva z vzpostavitvijo in nadaljnjo krepitvijo sodelovanja med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter poslovnim sektorjem;
– olajšati nadnacionalno izmenjavo znanja in izkušenj ter soustvarjanje znanja;
– z razvojem inovativnih orodij in praks za usposabljanje strokovnjakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter mentorjev v podjetjih za izvajanje trajnostnega razmišljanja in posledično pripravo dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja na prihodnje potrebe trga dela, tj. zagotavljanje znanj in spretnosti, potrebnih za konkurenčno prednost po zaključku programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja;
– razviti trajnostna in prenosljiva orodja za uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvijanje zelenih veščin v formalnem in neformalnem poklicnem izobraževanju in usposabljanju.

Rezultati

Green Collider Masterclass je sestavljen iz 4 prilagojenih modulov, ki zajemajo teoretično in praktično znanje o trajnostnem razmišljanju in razvoju zelenih kompetenc ter so obogateni s serijo štirih kratkih spletnih seminarjev, ki bodo izvedeni v mesecu februar 2023. Green Collider Masterclass zagotavlja različna osnovna znanja in praktično uporabo, tako da jih lahko učitelji poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijaki uporabijo v naslednjem koraku reševanja avtentične naloge iz resničnega življenja, ki jo zagotovijo MSP.
Green Collider Masterclass je brezplačna učna platforma, namenjena učiteljem poklicnega izobraževanja in usposabljanja, dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter malim in srednje velikim podjetjem.
Ponuja pregled najpomembnejših tem v zvezi z ozaveščanjem o trajnostnem razmišljanju – na voljo je v obliki osebnih srečanj, spletnega učnega gradiva in spletnih seminarjev v obliki štirih modulov:
Modul 1: Stebri trajnostnega razmišljanja in krožno gospodarstvo
Modul 2: Razumevanje trajnostnih procesov v realnem poslovnem okolju
Modul 3: Zelene kompetence – kako jih opredeliti in razviti
Modul 4: Primeri trajnostnega razmišljanja v praksi

VET-Business Green Cooperation Collider je konceptualni okvir, ki zajema različne metodologije za sodelovanje med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji, kot so avtentični izzivi nalog iz resničnega delovnega okolja in spremljajoče orodje za samorefleksijo v obliki spletne interaktivne igre, ki se lahko uporablja tudi samostojno. Ta izdelek učiteljem in dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z malimi in srednje velikimi podjetji ponuja celovito izkušnjo; podpira jih pri maksimiranju potenciala uvajanja trajnostnega razmišljanja v učno okolje in tako predstavlja inovacijo na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja.

Green Collider Policy paper povzema zasnovani proces učenja in oblikovanja politike od spodaj navzgor ter obravnava dve ključni vprašanji: vlogo učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri razvijanju zelenih kompetenc in trajnostnega razmišljanja prek sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji in dejavnosti WBL/pripravništva ter kako širjenje učnih načrtov, ki temeljijo na kompetencah, in uporaba trajnostnega razmišljanja in zelenih veščin v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja zmanjšujeta vrzel med potrebnimi znanji in spretnostmi ter kakšna je vloga poklicnega izobraževanja in usposabljanja v tem procesu; opolnomočenje učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijakov za samozavest pri uvajanju trajnostnega razmišljanja v učno okolje z ukrepi politike.

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Podnebni cilji v vzgoji in izobraževanju

Podnebni cilji v vzgoji in izobraževanju

2022-

Projekti |

Na področju trajnostnega razvoja se soočamo z nenehnimi izzivi. Ker na naši šoli želimo povečati ozaveščenost na področju trajnosti, tako pri dijakih kot pri zaposlenih, ter okrepiti sodelovanje med ŠC Škofja Loka, lokalno skupnostjo ter poslovnim sektorjem, na šoli izvajamo različne dejavnosti in sodelujemo v različnih projektih, ki podpirajo trajnostni razvoj.

V šolskem letu 2022/2023 smo pristopili k projektu Podnebni cilji v VIZ, v katerem sodelujemo s Centrom za poklicno izobraževanje RS.

V okviru tega projekta smo na šoli pripravili akcijski načrt, s katerim želimo zagotoviti, da bo šola čimbolj usklajena s krožnim gospodarstvom na različnih področjih.

Cilji, ki smo jih že in jih v prihodnje še želimo doseči, so naslednji:

  • Izboljšati želimo sistem ločevanja odpadkov, zato smo na glavnih hodnikih po šoli, v dijaškem domu in v MIC-u februarja 2023 namestili nove koše za ločeno zbiranje odpadkov. Pri tem smo za nasvete in pomoč prosili Komunalo Škofja Loka. V sodelovanju z njimi bomo za dijake 1. letnikov tako kot vsako leto pripravili predavanje na temo ločevanja odpadkov, ogled čistilne naprave in čistilno akcijo v okolici šole.
  • Dotrajana posteljnina iz dijaškega doma se sedaj uporablja za čistilne krpe v šolskih delavnicah.
  • Do poletja 2023 bomo uredili prostor za odlaganje nevarnih odpadkov, npr. oljnih filtrov, motornih olj in odpadnih krp.
  • Ker želimo ne samo ločevati, ampak tudi zmanjšati količino odpadkov, so dijaki v preteklih dneh dobili stekleničke – da bi na šoli zmanjšalio porabo plastične embalaže.
  • Sodelovali smo na delavnici Razvoj kompetenc trajnosti v vzgoji in izobraževanju ter se udeležili usposabljanja na temo Hrana in prehrana.
  • Za dijake 2. letnikov bomo izvedli delavnico o trajnostnem razvoju pod okriljem Leona Kernela.
  • 31. marca 2023 bo potekal Kulturni bazar. Letošnja osrednja tema je Ustvarjalnost za trajnost. Naša šola se bo na bazarju predstavila z dvema primeroma dobre prakse – pločevinka za večkratno uporabo in učni pripomočki iz recikliranih materialov. Oba primera bosta prikazana na plakatu “inovativnost in ustvarjalnost”.
  • Dijake bomo še naprej spodbujali, naj pripravljajo seminarske naloge, zaključne naloge ali izdelke, ki bodo vključevali ponovno uporabo materialov tako v strojništvu kot tudi na splošno.
  • Tudi v prihodnje bomo sodelovali v projektih, ki so trajnostno naravnani, kot npr. Enersol, e-mobilnost in drugi.

Preko primerov dobrih praks želimo doseči, da bi vsak sam pri sebi razmislil, kako lahko doseže osebne cilje na čimbolj trajnostni način.
Ker verjamemo, da si vsi želimo našo šolo narediti lepšo in okolju prijaznejšo, se bomo potrudili, da bomo skupaj to tudi dosegli.

Koordinatorica projekta:
Vesna Potočnik • vesna.potocnik@scsl.si

 

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Gokart

GOKART

2021-

Projekti |

Namen projekta je izdelati repliko dirkalnega gokarta z bencinskim in električnim pogonom.

V projektu sodelujejo: Domen Filipič, Luka Rant, Tine Demšar in Martin Koderman, dijaki 4. letnika programa strojni tehnik v šolskem letu 2022/23.

Mentor: Matjaž Luznar, učitelj strokovnoteoretičnih predmetov s področja strojništva.

Pomoč pri projektu: Vladimir Žakelj, Sebastijan Pivk.

"Mi smo vsi bolj klasični ... radi imamo vonj po bencinu in olju"

Žurnal24/Gorenjska, 19. junij 2023

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Gokart od A do Ž

Rastem s knjigo

Rastem s knjigo

Nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture

Projekti |

Projekt Rastem s knjigo je slovenski nacionalni projekt za spodbujanje bralne kulture med mladimi. Z njim se osnovnošolce in srednješolce spodbuja k obiskovanju splošnih knjižnic ter branju knjig slovenskih mladinskih pisateljev.

Projekt se izvaja za osnovnošolce od šolskega leta 2006/2007, za srednješolce pa od 2010/2011. Pripravlja ga Javna agencija za knjigo v sodelovanju z Ministrstvom za kulturo, Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Pionirsko – centrom za mladinsko književnost in knjižničarstvo pri Mestni knjižnici Ljubljana, Zavodom za šolstvo, Združenjem splošnih knjižnic, Sekcijo šolskih knjižnic pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije in Društvom slovenskih pisateljev.

 Cilji projekta Rastem s knjigo so:

  • spodbujanje dostopnosti kakovostnega izvirnega slovenskega leposlovja
  • promoviranje slovenskih avtorjev knjig za mladino
  • spodbujanje bralne motivacije šolarjev
  • spodbujanje mladih k obiskovanju splošnih knjižnic
  • motiviranje založnikov za vključevanje sodobnih slovenskih avtorjev v založniške programe za mladino
  • povečevanje deleža izdanega slovenskega mladinskega leposlovja

Koordinatorici projekta:

Simona Polše Zupan (SŠS) • simona.polse-zupan@scsl.si

Irena Jenko (SŠL) • irena.jenko@scsl.si

 

V okviru projekta slovenski sedmošolci in dijaki prvih letnikov srednjih šol obiščejo najbližjo splošno knjižnico. Ob tej priložnosti prejmejo vsak svoj izvod knjige, ki je izbrana izmed prijavljenih slovenskih mladinskih del. Vsako leto komisija izbere dve knjigi – eno za osnovnošolce in eno za srednješolce (do sedaj izbrane knjige si lahko ogledate na povezavi).

Dogajanje v projektu

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Erasmus+ KA1: Usposabljanje v tujini bogati IV • Training Abroad Enriches IV

Erasmus+: KA1 Usposabljanje v tujini bogati IV (UTB IV) • Training Abroad Enriches IV

2022-2024

Projekti |

V okviru Akreditacije Erasmus za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja in razpisa Erasmus+ 2022 smo 23. maja 2022 dobili odobren projekt Usposabljanje v tujini bogati IV. V projektu UTB IV bo na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja (PSI) za dijake, vajence in učitelje v tujini sodelovalo šest partnerskih srednjih strokovnih in poklicnih šol iz petih držav:
• Berufliche Schulen des Unstrut-Hainich-Kreises, Muhlhausen, Nemčija
• viio 2, Tongern, Belgija
• Stredni prumyslova skola strojni a stavebni, Tabor, Češka republika
• Europa-Berufsschule Weiden, Nemčija
• Technická akadémia, Spišska Nova Ves, Slovaška
• Srednja škola Oroslavje, Hrvaška

Načrtovane aktivnosti:
– 24 kratkoročnih učnih mobilnosti dijakov v podjetjih in šolah v partnerskih državah
– 4 dolgotrajne mobilnosti dijakov (ErasmusPro) v Nemčiji in na Češkem
– 4 mobilnosti za pripravljalni obisk (ErasmusPro)
– 6 mobilnosti – sledenje na delovnem mestu (Job Shadowing) za osebje ŠC Škofja Loka
– 22 mobilnosti spremljevalnega osebja (14 kratkotrajne mobilnosti, 8 ErasmusPro)

S partnerskimi šolami bomo organizirali PSI oz. prakso v podjetjih ali na šoli. Število posameznih mobilnosti bo odvisno od zanimanja in v skladu s strategijo ŠC škofja Loka na področju mednarodnega sodelovanja in posledično internacionalizacije našega centra.

Dijaki in vajenci bodo prejeli nova strokovna znanja in veščine na področju strojništva, avtomehanike in lesarstva ter pridobili jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.

Osebje se bo seznanilo z novimi učnimi metodami poučevanja in načini izvajanja PSI, spoznalo bo izobraževalni in vajeniški sistem partnerske šole in njegovo izvedbo v podjetjih. Prav tako bo pridobilo oz. izboljšalo svoje jezikovne, medkulturne in digitalne kompetence.

Vsi udeleženci mobilnosti bodo spoznali kulturo in življenje države gostiteljice ter izpopolnili angleški in nemški jezik.

Sodelovanje v programu Erasmus+ bo doprineslo k boljši kakovosti, privlačnosti in inovativnosti na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja na naši šoli.

Osnovni podatki

Leto: 2022

Program: Erasmus+ KA121

Referenčna številka: 2022-1-SI01-KA121-VET-000058966

Začetek projekta: 1. 6. 2022

Zaključek projekta: 31. 5. 2024

Trajanje projekta: 24 mesecev

Koordinator projekta:
Tadej Gartner | tadej.gartner@scsl.si

 

Dijaki na usposabljanju v tujini pišejo

Dogajanje v projektu