Skoči na glavno vsebino
Kolesje

Kolesje

KOLESJE poklicev in naravnih elementov

November 2022–maj 2023

Projekti |

Dijaki Šolskega centra Rogaška Slatina, Srednje šole za strojništvo ŠC Škofja Loka in Srednje šole za lesarstvo ŠC Škofja Loka (60 dijakov steklarske, kovinarske in lesarske smeri) so bili postavljeni pred izziv: pripraviti izdelek, ki povezuje najmanj tri naravne elemente – kovino, kamen, les in steklo – in predstavlja Slovenijo.

Pomen projekta

– povezovanje med mentorji (učitelji), dijaki, vajenci in zaposlenimi v podjetjih

– krepitev kompetenc dijakov/vajencev, s poudarkom na strokovnih kompetencah, oblikovanju, razmišljanju, spodbujanju k idejam, sodelovanju, mreženju, povezovanju, timskem delu, delu na daljavo, iznajdljivosti, vključevanju, dvigu samopodobe, pomembnosti posameznikov in odgovornosti za svoje delo, dosežke

Vse naštete kompetence usmerjajo mlade k ustvarjanju pozitivnega socialnega in profesionalnega okolja.

Sodelujoče šole

Šolski center Rogaška Slatina

Srednja šola za strojništvo, Šolski center Škofja Loka

Srednja šola za lesarstvo, Šolski center Škofja Loka

Partnerska podjetja

Steklarna Rogaška, d. o. o. – idejni snovalec projekta
Eta d. o. o. Cerkno
Marmor Hotavlje d. o. o.
Sibo G. d. o. o.
LTH Castings d. o. o.
Mebor d. o. o.
Ines d. o. o.
Domel d. o. o.

Prvo srečanje, Rogaška Slatina, 9. november 2022

Tri delavnice pod vodstvom Rebeke Majer Amon, Ive Štrukelj in Teje Stegel, ki so bile namenjene spoznavanju dijakov in timskemu delu na daljavo. V delavnicah so oblikovali 10 mešanih poklicnih timov, ki so podali zavezo k projektu. Vsak tim si je izbral tudi svoje ime.

Drugo srečanje, Škofja Loka, 21. december 2022

Začetek razvijanja ideje za izdelke. O smernicah in kriterijih za izdelavo promocijskih izdelkov naše domovine je predaval dr. Janez Bogataj, Danica Tajčman pa je vodila ustvarjalne delavnice kreativnega razmišljanja in razvijanja idej.

Delo na daljavo in ocenjevanje

Usklajevanje dijakov in mentorjev, priprava ideje za projekt, izdelava tehnične dokumentacije, prototip izdelka.

Ocenjevanje zaključnih izdelkov v sklopu natečaja Master Mojster. Mladi mojstri so se pomerili v treh kategorijah (predpriprava, izvedba in končni izdelek). Prvi trije najboljši izdelki so bili tudi  posebej nagrajeni.

Zaključna prireditev: 29. maj 2023, Gospodarska zbornica Slovenije.

Ko se Kolesje zavrti v pravo smer

glasgospodarstva.gzs.si, 15. junij 2023

Šola prenove

Šola prenove

Šola prenove za nove generacije in dediščino 21. stoletja

1. junij 2022–30. april 2024

Projekti |

S projektom želimo približati kulturno dediščino učiteljem in s tem posredno samim učencem; kulturna dediščina v prostoru naglo izginja, se prilagaja novim, tujim trendom in se mestoma preoblikuje tudi do nerazpoznavnosti, medtem ko se tradicionalne veščine in stara znanja izgubljajo v pozabo, s tem pa tudi raznovrstni tradicionalni poklici; nenazadnje pa se postopoma izgublja sama identiteta našega prostora.

Kot glavni cilj projekta je vzpostaviti medinstitucionalno okolje in učne prakse za bolj načrtno izobraževanje novih generacij v osnovni šoli o sami kulturni dediščini in tudi procesu prenove objektov, kot pomembnih kompetencah in vrednotah za življenje in delo v 21. stoletju.

Skupaj s partnerji smo analizirali učne načrte in dneve dejavnosti v Sloveniji in na Norveškem ter skupaj razvijamo novo inovativno metodo poučevanja vsebin kulturne dediščine v osnovnih šolah z medpredmetnimi povezavami. Metoda bo preizkušena skozi neinvazivno raziskavo na podlagi nevrološkega testiranja čustvenih in kognitivnih odzivov otrok na poučevanje o kulturni dediščini.

Pripravili bomo priročnike za učitelje po triadah z odrtimi učnimi pripravami ter „skrinjo dediščine“ didaktičnimi pripomočki, prilagojenimi obstoječim in tudi prihajajočim učnim vsebinam obveznih in izbirnih predmetov, s poudarkom na kulturni dediščini, izvajali bomo pa tudi delavnice za dodatna usposabljanja učiteljev.

Projekt Šola prenove za nove generacije sofinancira Norveška s sredstvi Norveškega finančnega mehanizma v višini 478.000 €. Namen projekta je vzpostaviti medinstitucionalno okolje in učne prakse za bolj načrtno izobraževanje novih generacij v osnovni šoli o kulturni dediščini in prenovi kot pomembnih kompetencah in vrednotah za življenje in delo v 21. stoletju .

Pod okriljem projekta “Šola prenove za nove generacije in dediščino 21. stoletja” sodelujejo:

  • Združenje zgodovinskih mest Slovenije (ZZMS) kot vodilni partner
  • Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS)
  • Univerza na Primorskem (UPFHŠ)
  • Šolski center Škofa Loka, Srednja šola za lesarstvo (ŠCŠL SŠL)
  • Osnovna šola Ivana Groharja (OŠIG)
  • Občina Škofja Loka (OBŠL) in
  • norveška organizacija MAGMA Geopark AS (MAGMA).

Working together for a green, competitive and inclusive Europe.

Koordinatorica projekta na SŠL:

Neža Hlebš Gubanc • neza.gubanc@scsl.si

 

Sporočilo za javnost: Pusti šolski hodnik je dobil novo podobo

21. november 2023

Sporočilo za javnost: Kulturna dediščina in nevrotestiranje na Osnovni šoli Ivana Groharja v Škofji Loki

4. april 2023

Sporočilo za javnost: Novinarska konferenca v Škofji Loki

4. april 2023

V šoli imajo delček mesta

28. november 2023

International Village

International Village

International Village

Projekti |

Projekt je zanimiva alternativa tradicionalnim šolskim izletom, organiziranim v domači državi udeležencev, kot tudi izletom v Anglijo, kjer učenci pravzaprav nimajo možnosti govoriti angleško. Projekt je namenjen najstnikom, starim od 14 do 17 let, ki govorijo angleško dovolj dobro za sporazumevanje (vsaj raven A2).

Glavna ideja projekta INTERNATIONAL VILLAGE je, da se udeleženci iz različnih držav srečajo v hotelu na Hrvaškem, Slovaškem ali Poljskem in tam ostanejo sedem dni. V tem času se udeležujejo različnih dejavnosti, kot so jezikovne delavnice z »native speaker« iz ZDA, Velike Britanije, Kanade in Avstralije, športne, umetniške in medkulturne dejavnosti, pa tudi delavnice o EU in številne druge zanimive dejavnosti. Na delavnicah bo poudarek na govorništvu. Ne bo veliko pisanja, branja ali slovnice, bodo pa dejavnosti, ki jih bodo spodbujale, da bodo govorili angleški jezik in se sporazumevali z udeleženci iz drugih držav.

Dijaki bodo imeli priložnost spoznati svoje vrstnike iz drugih držav in skleniti nova mednarodna prijateljstva, jih bolje spoznati, glasbo, ki jo poslušajo, idole, ki jih imajo itd. Omogočil jim bo spoznavanje kultur drugih narodov. S projektom bodo postali tudi bolj odprti in strpni ter jim bodo pokazali, da niso veliko drugačni od svojih vrstnikov iz drugih držav in da so si, čeprav govorijo različne jezike, zelo podobni.

Uradni jezik projekta INTERNATIONAL VILLAGE je angleščina, kar pomeni, da bodo vse aktivnosti v angleščini vodili naravni govorci iz ZDA, Kanade in Velike Britanije. Udeleženci bodo morali uporabljati angleščino ves čas bivanja. Projekt bo dijakom pomagal, da bodo postali samozavestni govorci angleščine.

Za intenzivnejši proces učenja angleščine bodo udeleženci nameščeni v mešanih narodnostnih sobah, kar pomeni, da bodo v vsaki sobi predstavniki 2, 3 ali 4 različnih držav. Učencem se tako prepreči uporabo maternega jezika in jih »prisilil«, da govorijo angleško.

Naslednja skupina dijakov se odpravlja na Poljsko v mesto Muszyna, kjer bodo od 3. do 9. septembra 2023. Jezikovnega tabora se bo udeležilo 17 dijakov – 9 iz srednje šole za lesarstvo in 8 iz srednje šole za strojništvo. Priprave že potekajo …

Koordinatorici projekta:
Barbara Čenčič • barbara.cencic@scsl.si
Janja Čenčič Gartner • janja.cencic-gartner@scsl.si

 

Predstavitveni film 2023

Dogajanje v projektu

Green Collider

Green Collider

Green Collider – uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvoja zelenih spretnosti v okviru  sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter gospodarstvom

Februar 2022–februar 2024

Projekti |

Razvoj zelenih kompetenc je postal in bo v bližnji prihodnosti postal ključnega pomena za ohranjanje dodane vrednosti v trajnostnem gospodarstvu, ki ga želi ustvariti EU. Postalo je jasno, da se morajo poklicno izobraževanje in usposabljanje ter podjetja prilagoditi negotovostim, ki jih prinaša prihodnost, in hkrati prispevati k trajnostni družbi.

Pomen pridobivanja zelenih znanj in spretnosti v teh nepredvidljivih časih, ko so zahteve po bolj trajnostnem poslovanju in delovanju vse bolj pereče in spreminjajoče, je za izobraževalni sektor, še posebej za poklicno izobraževanje in usposabljanje izrednega pomena, saj je izobraževalni sektor najtesneje povezan z industrijo. Zelena znanja in spretnosti ter trajnostno gospodarstvo zahtevata razvoj visokokakovostnih znanj in spretnosti v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v sektorju malih in srednje velikih podjetij. Agilna miselnost in pripravljenost na spremembe sta bolj kot kdaj koli prej izjemno pomembni za spodbujanje in omogočanje sprememb v smeri trajnostnega in zelenega gospodarstva.

Ozaveščanje nosilcev odločanja v izobraževalnem in gospodarskem sektorju o okoljskih in klimatskih spremembah je ključnega pomena za spreminjanje vedenja in usmerjanje k okolju prijaznejšim obstoječim učnim načrtom in razvoju novih zelenih kompetenc.

Projekt: Erasmus+ KA220-VET

Številka projekta GC: 2021-1-EL01-KA220-VET-000033152

Partnerji v projektu:

• University of Peloponnese (koordinator projekta), Grčija
• DOMSPAIN, Španija
• Taste Roots Società Cooperativa, Italija
• Auxilium pro Regionibus Europae in Rebus Culturalibus, Avstrija
• EUROPA CONSORTIUM Regional Development Non-profit Limited, Madžarska
• Šolski center Škofja Loka, Slovenija
• GZS, Slovenija

Koordinator projekta:
Alojzij Kokalj • alojzij.kokalj@scsl.si

 

Cilji projekta

Glavni cilj projekta Green Collider je raziskati in prispevati k pripravljenosti evropskih ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter MSP za uvajanje sprememb in ukrepov iz evropskega zelenega dogovora.

Ostali cilji so:

– povečati ozaveščenost o pomenu uvajanja sprememb, ki jih prinaša evropski zeleni dogovor, tako v poklicnem izobraževanju in usposabljanju kot v poslovnem sektorju;
– povečati stopnjo pripravljenosti na spremembe v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter poslovnem sektorju (s posebnim poudarkom na MSP);
– prispevati k premostitvi vrzeli med potrebami trga dela ter programi poklicnega izobraževanja in usposabljanja na področju trajnostnega razmišljanja in krožnega gospodarstva z vzpostavitvijo in nadaljnjo krepitvijo sodelovanja med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter poslovnim sektorjem;
– olajšati nadnacionalno izmenjavo znanja in izkušenj ter soustvarjanje znanja;
– z razvojem inovativnih orodij in praks za usposabljanje strokovnjakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter mentorjev v podjetjih za izvajanje trajnostnega razmišljanja in posledično pripravo dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja na prihodnje potrebe trga dela, tj. zagotavljanje znanj in spretnosti, potrebnih za konkurenčno prednost po zaključku programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja;
– razviti trajnostna in prenosljiva orodja za uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvijanje zelenih veščin v formalnem in neformalnem poklicnem izobraževanju in usposabljanju.

Rezultati

Green Collider Masterclass je sestavljen iz 4 prilagojenih modulov, ki zajemajo teoretično in praktično znanje o trajnostnem razmišljanju in razvoju zelenih kompetenc ter so obogateni s serijo štirih kratkih spletnih seminarjev, ki bodo izvedeni v mesecu februar 2023. Green Collider Masterclass zagotavlja različna osnovna znanja in praktično uporabo, tako da jih lahko učitelji poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijaki uporabijo v naslednjem koraku reševanja avtentične naloge iz resničnega življenja, ki jo zagotovijo MSP.
Green Collider Masterclass je brezplačna učna platforma, namenjena učiteljem poklicnega izobraževanja in usposabljanja, dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter malim in srednje velikim podjetjem.
Ponuja pregled najpomembnejših tem v zvezi z ozaveščanjem o trajnostnem razmišljanju – na voljo je v obliki osebnih srečanj, spletnega učnega gradiva in spletnih seminarjev v obliki štirih modulov:
Modul 1: Stebri trajnostnega razmišljanja in krožno gospodarstvo
Modul 2: Razumevanje trajnostnih procesov v realnem poslovnem okolju
Modul 3: Zelene kompetence – kako jih opredeliti in razviti
Modul 4: Primeri trajnostnega razmišljanja v praksi

VET-Business Green Cooperation Collider je konceptualni okvir, ki zajema različne metodologije za sodelovanje med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji, kot so avtentični izzivi nalog iz resničnega delovnega okolja in spremljajoče orodje za samorefleksijo v obliki spletne interaktivne igre, ki se lahko uporablja tudi samostojno. Ta izdelek učiteljem in dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z malimi in srednje velikimi podjetji ponuja celovito izkušnjo; podpira jih pri maksimiranju potenciala uvajanja trajnostnega razmišljanja v učno okolje in tako predstavlja inovacijo na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja.

Green Collider Policy paper povzema zasnovani proces učenja in oblikovanja politike od spodaj navzgor ter obravnava dve ključni vprašanji: vlogo učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri razvijanju zelenih kompetenc in trajnostnega razmišljanja prek sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji in dejavnosti WBL/pripravništva ter kako širjenje učnih načrtov, ki temeljijo na kompetencah, in uporaba trajnostnega razmišljanja in zelenih veščin v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja zmanjšujeta vrzel med potrebnimi znanji in spretnostmi ter kakšna je vloga poklicnega izobraževanja in usposabljanja v tem procesu; opolnomočenje učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijakov za samozavest pri uvajanju trajnostnega razmišljanja v učno okolje z ukrepi politike.

Dogajanje v projektu

Rastem s knjigo

Rastem s knjigo

Rastem s knjigo

Nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture

Projekti |

Projekt Rastem s knjigo je slovenski nacionalni projekt za spodbujanje bralne kulture med mladimi. Z njim se osnovnošolce in srednješolce spodbuja k obiskovanju splošnih knjižnic ter branju knjig slovenskih mladinskih pisateljev.

Projekt se izvaja za osnovnošolce od šolskega leta 2006/2007, za srednješolce pa od 2010/2011. Pripravlja ga Javna agencija za knjigo v sodelovanju z Ministrstvom za kulturo, Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Pionirsko – centrom za mladinsko književnost in knjižničarstvo pri Mestni knjižnici Ljubljana, Zavodom za šolstvo, Združenjem splošnih knjižnic, Sekcijo šolskih knjižnic pri Zvezi bibliotekarskih društev Slovenije in Društvom slovenskih pisateljev.

 Cilji projekta Rastem s knjigo so:

  • spodbujanje dostopnosti kakovostnega izvirnega slovenskega leposlovja
  • promoviranje slovenskih avtorjev knjig za mladino
  • spodbujanje bralne motivacije šolarjev
  • spodbujanje mladih k obiskovanju splošnih knjižnic
  • motiviranje založnikov za vključevanje sodobnih slovenskih avtorjev v založniške programe za mladino
  • povečevanje deleža izdanega slovenskega mladinskega leposlovja

V okviru projekta slovenski sedmošolci in dijaki prvih letnikov srednjih šol obiščejo najbližjo splošno knjižnico. Ob tej priložnosti prejmejo vsak svoj izvod knjige, ki je izbrana izmed prijavljenih slovenskih mladinskih del. Vsako leto komisija izbere dve knjigi – eno za osnovnošolce in eno za srednješolce (do sedaj izbrane knjige si lahko ogledate na povezavi).

Koordinatorici projekta:

Petra Žemva (SŠS) | petra.zemva@scsl.si

Irena Jenko (SŠL) | irena.jenko@scsl.si

 

Podobni prispevki

Dostopnost