Skoči na glavno vsebino

Trales: Drugo srečanje v projektu (TPM 2) – AUTH, Grčija

V projektu TRALES je partnerska organizacija Aristotel University of Thessaloniki (AUTH) organizirala drugo mednarodno projektno srečanje TPM-2. Srečanje je potekalo od 24. do 25. avgusta 2022 v Solunu v Grčiji. Udeležili smo se ga udeleženci iz partnerskih držav (Grčija, Nemčija, Italija in Slovenija), v večini preko videokonferenčne povezave (zaradi bolniške odsotnosti in službene zadržanosti).

Na srečanju smo pregledali napredek projekta (menedžment, aktivnosti, diseminacija projektnih aktivnosti in projekta v celoti). Vsak partner je predstavil svoj del aktivnosti, in sicer:

ŠC Škofja Loka, Srednja šola za strojništvo, ki sta jo zastopala Alojzij Kokalj, vodja MIC-a, in Tadej Gartner, koordinator projektov Erasmus+, je bila zadolžena za predstavitev koncepta digitalne platforme učne tovarne s poudarkom na orodjarstvu.

– VHS Bildungswerk GmbH (vodilni partner in krovni koordinator projekta TRALES) je predstavil koncept digitalne platforme učne tovarne s poudarkom na mehatroniki.

– AUTH, grški partner,  je bila zadolžen za predstavitev pedagoške in ekonomske podpore platforme za uspešno izvedbo projekta tudi v smislu mehkih veščin.

– Eurokultura, italijanski partner, pa je predstavil proces popisa pedagoških vsebin in procesa diseminacije projektnih rezultatov.

Celota platform pa bo tvorila digitalno platformo učne tovarne za poklice prihodnosti, saj bo vključevala tudi uporabo tehnologij kot so 3D tiskanje, CAD/CAM ter VR in AR tehnologijo. Te tehnologije so tudi glavni del nadgradnje poklica mehatronik in orodjar na prehodu digitalizacije delovnih procesov, ki jih bo tudi vključevala platforma učne tovarne. Nastala platforma bo tudi osnova za nadgradnjo projekta centrov odličnosti v poklicnem izobraževanju in usposabljanju, za katerega bomo vlogo oddali v mesecu septembru 2023, po zaključku projekta TRALES.

Rokodelski tabor

Avgusta 2022 je Rokodelski center DUO organiziral rokodelski tabor obdelave lesa. Pri organizaciji je sodelovala tudi Srednja šola za lesarstvo, dejavnosti pa se je udeležilo šest naših dijakov.

Več na spletni strani centra DUO

ŠC Škofja Loka je postal uradni partner dogodka European Vocational Skills Week

Šolski center Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo, Srednja šola za lesarstvo in Višja strokovna šola – je 2. avgusta 2022 postal uradni partner dogodka European Vocational Skills Week (EVSW).

Evropska komisija (EK) je v začetku meseca avgusta 2022 potrdila in registrirala našo razstavo »Razstava izdelkov dijakov in študentov strojništva in lesarstva ŠC Škofja Loka«, s katero smo kandidirali za uradnega partnerja EVSW, kot primeren dogodek in ga uvrstila na seznam letnih aktivnosti dogodka EVSW. Predstavitev je objavljena na povezavi.

KOt uradni partnerji EVSW bomo promovirali ŠC Škofja Loka na mednarodni ravni, saj nas je EK zopet postavila na zemljevid organizacij EU, ki izvajajo poklicno izobraževanje in usposabljanje. Sodelovali bomo lahko tudi z ostalimi partnerji – šolami, univerzami in podjetji, prenašali znanje in primere dobrih praks ter sledili smernicam EU za izvajanje kakovostnega poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Članstvo v mednarodnih organizacijah povečuje ugled ŠC Škofja Loka, zato bomo dogodek izkoristili tudi za promocijo našega centra na lokalni in regionalni ravni z organizacijo dogodkov v okviru EVSW.

Postali smo uradni partner dogodka Evropski teden poklicnih spretnosti / European Vocational Skills Week.

Trales: Razvoj orodja / Tool Development

V sodelovanju s partnerskim podjetjem Polycom d. o. o. in VHS Bildungswerk GmbH, krovnim koordinatorjem projekta,  smo pripravili študijo primera – orodje za brizganje plastike z vgrajenimi senzorji in uporabo VR in AR tehnologije – kot začetni primer dobre prakse za nadgradnjo poklica orodjar z osnovami uporabe digitalnih tehnologij.

Oddali smo prvo letno anketo o naših dejavnostih v Evropski zvezi za vajeništvo EAfA

Oddali smo prvo letno anketo o naših dejavnostih v Evropski zvezi za vajeništvo EAfA, v kateri ugotavljamo, da smo izpolnili vse zaveze, ki se jim je ŠC Škofja Loka zavezal ob vstopu v zvezo, in sicer:

– na Srednji šoli za strojništvo smo v enem letu povečali število vpisanih vajencev za 42 mest

– v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS), Obrtno zbornico Slovenije (OZS) in Centrom za poklicno izobraževanje (CPI) smo povečali kvaliteto izvajanja vajeniških programov s posodobitvijo kataloga za praktično usposabljanje v vajeniških programih

– v sodelovanju z GZS in ostalimi deležniki smo poskrbeli za promocijo vajeništva z dogodkom Festival vajeništva, Srednja šola za strojništvo in Srednja šola za lesarstvo pa sta prejeli tudi priznanje GZS za izreden doprinos k razvoju in promociji vajeništva v Sloveniji

– v šolskem letu 2021/2022 smo izvedli 6 mobilnosti vajencev, ki so bili na praktičnem izobraževanju in usposabljanju v tujini, in sicer: 4 dolgotrajne mobilnosti (90 dni) – dva orodjarja sta bila na usposabljanju v podjetju Motor Jikov na Češkem in dva orodjarja v podjetju Pres SK na Slovaškem; na enomesečnem usposabljanju v podjetju Stolarija ČUK na Hrvaškem sta bila dva vajenca mizarja.

Logo EAfA
Logo EC

Podobni prispevki

3D-tiskanje za tuje dijake

3D-tiskanje za tuje dijake

Drugi dan usposabljanja so dijaki iz tujine pod mentorstvom učitelja strokovnih predmetov na Srednji šoli za strojništvo Mateja Praprotnika spoznavali 3D-tiskanje. Več v galeriji in mentorjevi predstavitvi.

Predavanji o davkih in zaščiti industrijske lastnine

Predavanji o davkih in zaščiti industrijske lastnine

Davčno opismenjevanje mladih Tudi v šolskem letu 2023/24 je naša šola vključena v projekt davčnega opismenjevanja mladih. Predavatelj Miloš Grgič iz Finančne uprave Kranj je z dijaki drugih letnikov srednje šole za strojništvo in četrtih letnikov PTI v torek, 12....

Strip Moč Evrope

Strip Moč Evrope

Pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji je v sodelovanju z ilustratorjem in Prešernovim nagrajencem Cirilom Horjakom izdala strip Moč Evrope, ki na radoživ način približa Evropsko unijo in njeno delovanje mlajšim generacijam, pa tudi širši zainteresirani javnosti....

Ob zaključku projekta Inovativna pedagogika

Šolski center Škofja Loka je sodeloval v projektu Inovativna učna okolja, podprta z IKT kot dve implementacijski šoli, Srednja šola za lesarstvo (koordinatorka Irena Prevc Hajdinjak) in Srednja šola za strojništvo (koordinatorka Monika Hadalin). V projektu je sodelovalo 18 razvojnih in 57 implementacijskih osnovnih in srednjih šol. Projekt je trajal  od leta 2017, zaključil pa se je v juniju 2022.

Razvijanje kompetenc je eden izmed temeljnih pogojev za vseživljenjsko učenje in izboljšano zaposljivost, pogoj za to pa je udejanjanje prožnih oblik učenja, v okviru katerih so redefinirane vloge vseh deležnikov: učencev oziroma dijakov, strokovnih delavcev in ravnateljev. Na ta izziv odgovarja projekt Inovativna učna okolja podprta z IKT.

Projekt Inovativna učna okolja, podprta z IKT omogoča implementacijo inovativne pedagogike 1:1, pri katerih učni scenariji poudarjajo, kako lahko mobilne naprave uporabljamo v podporo mnogim različnim učnim strategijam; uvajajo elemente formativnega spremljanja in upoštevajo razvijanje novih kompetenc, ki se razvijajo pri učenju s tehnologijo ter učenje v času in prostoru razširjajo izven učilnice. Inovativna učna okolja predstavljajo kontekst, znotraj katerega se odvija učenje v najširšem smislu in povezujejo učence, vsebine, učitelje, vire, organizacijo in pedagogiko. Vključevanje individualizacije in personalizacije učnega procesa omogoča enakopravnejše vključevanje vseh učencev in dijakov v učni proces.

Več o projektu najdete na spletnem naslovu inovativne šole.

Zapisala: Irena Prevc Hajdinjak

Naši predstavniki na 2. festivalu vajeništva / Apprenticeship Festival 2022

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) je v četrtek, 23. junija 2022, potekal 2. festival vajeništva, ki je namenjen vajencem zaključnih letnikov poklicnih šol, njihovim mentorjem v podjetjih ter šolam, ki izvajajo vajeniško obliko izobraževanja. Na dogodku so podjetjem in šolam, ki podpirajo tako obliko izobraževanja, podelili posebna priznanja, med njimi tudi Srednji šoli za strojništvo in Srednji šoli za lesarstvo ŠC Škofja Loka. Šolski center Škofja Loka je prejel tudi posebno priznanje GZS za izjemne dosežke na področju povezovanja šolstva in gospodarstva.

Ob neformalnem druženju so se predstavile tudi šolske glasbene skupine, dve naši, in posamezniki z različnimi talenti, v pritljičju GZS pa je na ogled razstava izdelkov, ki so jih naredili naši vajenci.

ŠCŠL je član Evropske zveze za vajeništvo EAfA

School Center Škofja Loka is a member of European Alliance for Apprenticeships.

Priznanje GZS za vajeništvo Srednji šoli za strojništvo ŠCŠL (junij 2022)
Priznanje GZS za vajeništvo Srednji šoli za lesarstvo ŠCŠL (junij 2022)

Posnetki, fotografije, prispevki Gospodarske zbornice Slovenije (GZS)

Certifikat ESP za 37 strojnih tehnikov

Dijaki drugih letnikov programa strojni tehnik so junija 2022 opravljali izpit iz podjetniških znanj. Certifikat Entrepreneurial Skills Pass je mednarodno potrdilo, ki ga koordinira mreža Junior Achievement po vsem svetu. Potrdilo je dokaz, da so dijaki prejeli teoretično in prvoročno znanje, pa tudi kognitivne in praktične izkušnje na temo podjetništva, ekonomije in financ.

Čestitamo petnajstim dijakom iz oddelka 2. As, devetim dijakom iz 2. Bs in trinajstim dijakom iz 2. Cs, ki so pridobili ta certifikat.

Besedilo in foto: Zvonka Erce

Trales: Pregled literature: Učna tovarna in I 4.0 / Literature research: Learning factory and I 4.0

V sodelovanju s podjetji Polycom d. o. o. in VHS Bildungswerk GmbH, vodilnim projektnim partnerjem, smo pripravili študijo primera – orodje za brizganje plastike z vgrajenimi senzorji in uporabo VR in AR tehnologije – kot začetni primer dobre prakse za nadgradnjo poklica orodjar z osnovno uporabe digitalnih tehnologij.

Pregledali smo obstoječe kataloge znanj za poklic orodjar v Sloveniji in koncepte iz literature, ki nam jih je posredoval vodilni partner ter izvedli primerjalno analizo naše trenutne usmeritve v izobraževanju orodjarjev na temo iz literature – “učna tovarna”.

Ugotavljamo, da je naša usmeritev usmerjena v koncept »learning by doing«, saj poleg poučevanja teorije in prakse v tradicionalnem smislu velik poudarek namenjamo spodbujanju dijakov in študentov k realnemu projektnemu delu. Pri tem uporabijo »tradicionalno šolsko pridobljeno znanje«, ga utrdijo s praktičnim primerom in z dodatnimi znanji in veščinami, ki jih zahtevajo projektne naloge, nadgrajujejo poklic orodjarja. Na ta način povezujemo tudi mentorje iz podjetij in iz šole ter se tako približujemo konceptu učne tovarne.

V nadaljevanju podajamo primer analiziranega delovnega gradiva, kjer smo v sodelovanju s CPI in različnimi strokovnjaki pripravili predlog ključnih aktivnosti – vodnik za mentorje vajencev – orodjarjev v podjetjih. Na tej splošni podlagi, v sodelovanju s partnerskim podjetjem Polycom d. o. o. in partnerji projekta TRALES, smo postavili koncept razvoja učnega gradiva za področje orodjarstva po principu »učeče se tovarne«.

Dostopnost