Skoči na glavno vsebino
Green Collider

Green Collider

Green Collider – uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvoja zelenih spretnosti v okviru  sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter gospodarstvom

Februar 2022–februar 2024

Projekti |

Razvoj zelenih kompetenc je postal in bo v bližnji prihodnosti postal ključnega pomena za ohranjanje dodane vrednosti v trajnostnem gospodarstvu, ki ga želi ustvariti EU. Postalo je jasno, da se morajo poklicno izobraževanje in usposabljanje ter podjetja prilagoditi negotovostim, ki jih prinaša prihodnost, in hkrati prispevati k trajnostni družbi.

Pomen pridobivanja zelenih znanj in spretnosti v teh nepredvidljivih časih, ko so zahteve po bolj trajnostnem poslovanju in delovanju vse bolj pereče in spreminjajoče, je za izobraževalni sektor, še posebej za poklicno izobraževanje in usposabljanje izrednega pomena, saj je izobraževalni sektor najtesneje povezan z industrijo. Zelena znanja in spretnosti ter trajnostno gospodarstvo zahtevata razvoj visokokakovostnih znanj in spretnosti v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v sektorju malih in srednje velikih podjetij. Agilna miselnost in pripravljenost na spremembe sta bolj kot kdaj koli prej izjemno pomembni za spodbujanje in omogočanje sprememb v smeri trajnostnega in zelenega gospodarstva.

Ozaveščanje nosilcev odločanja v izobraževalnem in gospodarskem sektorju o okoljskih in klimatskih spremembah je ključnega pomena za spreminjanje vedenja in usmerjanje k okolju prijaznejšim obstoječim učnim načrtom in razvoju novih zelenih kompetenc.

Projekt: Erasmus+ KA220-VET

Številka projekta GC: 2021-1-EL01-KA220-VET-000033152

Partnerji v projektu:

• University of Peloponnese (koordinator projekta), Grčija
• DOMSPAIN, Španija
• Taste Roots Società Cooperativa, Italija
• Auxilium pro Regionibus Europae in Rebus Culturalibus, Avstrija
• EUROPA CONSORTIUM Regional Development Non-profit Limited, Madžarska
• Šolski center Škofja Loka, Slovenija
• GZS, Slovenija

Koordinator projekta:
Alojzij Kokalj •

 

Cilji projekta

Glavni cilj projekta Green Collider je raziskati in prispevati k pripravljenosti evropskih ponudnikov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter MSP za uvajanje sprememb in ukrepov iz evropskega zelenega dogovora.

Ostali cilji so:

– povečati ozaveščenost o pomenu uvajanja sprememb, ki jih prinaša evropski zeleni dogovor, tako v poklicnem izobraževanju in usposabljanju kot v poslovnem sektorju;
– povečati stopnjo pripravljenosti na spremembe v poklicnem izobraževanju in usposabljanju ter poslovnem sektorju (s posebnim poudarkom na MSP);
– prispevati k premostitvi vrzeli med potrebami trga dela ter programi poklicnega izobraževanja in usposabljanja na področju trajnostnega razmišljanja in krožnega gospodarstva z vzpostavitvijo in nadaljnjo krepitvijo sodelovanja med ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter poslovnim sektorjem;
– olajšati nadnacionalno izmenjavo znanja in izkušenj ter soustvarjanje znanja;
– z razvojem inovativnih orodij in praks za usposabljanje strokovnjakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter mentorjev v podjetjih za izvajanje trajnostnega razmišljanja in posledično pripravo dijakov poklicnega izobraževanja in usposabljanja na prihodnje potrebe trga dela, tj. zagotavljanje znanj in spretnosti, potrebnih za konkurenčno prednost po zaključku programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja;
– razviti trajnostna in prenosljiva orodja za uvajanje trajnostnega razmišljanja in razvijanje zelenih veščin v formalnem in neformalnem poklicnem izobraževanju in usposabljanju.

Rezultati

Green Collider Masterclass je sestavljen iz 4 prilagojenih modulov, ki zajemajo teoretično in praktično znanje o trajnostnem razmišljanju in razvoju zelenih kompetenc ter so obogateni s serijo štirih kratkih spletnih seminarjev, ki bodo izvedeni v mesecu februar 2023. Green Collider Masterclass zagotavlja različna osnovna znanja in praktično uporabo, tako da jih lahko učitelji poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijaki uporabijo v naslednjem koraku reševanja avtentične naloge iz resničnega življenja, ki jo zagotovijo MSP.
Green Collider Masterclass je brezplačna učna platforma, namenjena učiteljem poklicnega izobraževanja in usposabljanja, dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter malim in srednje velikim podjetjem.
Ponuja pregled najpomembnejših tem v zvezi z ozaveščanjem o trajnostnem razmišljanju – na voljo je v obliki osebnih srečanj, spletnega učnega gradiva in spletnih seminarjev v obliki štirih modulov:
Modul 1: Stebri trajnostnega razmišljanja in krožno gospodarstvo
Modul 2: Razumevanje trajnostnih procesov v realnem poslovnem okolju
Modul 3: Zelene kompetence – kako jih opredeliti in razviti
Modul 4: Primeri trajnostnega razmišljanja v praksi

VET-Business Green Cooperation Collider je konceptualni okvir, ki zajema različne metodologije za sodelovanje med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji, kot so avtentični izzivi nalog iz resničnega delovnega okolja in spremljajoče orodje za samorefleksijo v obliki spletne interaktivne igre, ki se lahko uporablja tudi samostojno. Ta izdelek učiteljem in dijakom poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z malimi in srednje velikimi podjetji ponuja celovito izkušnjo; podpira jih pri maksimiranju potenciala uvajanja trajnostnega razmišljanja v učno okolje in tako predstavlja inovacijo na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja.

Green Collider Policy paper povzema zasnovani proces učenja in oblikovanja politike od spodaj navzgor ter obravnava dve ključni vprašanji: vlogo učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja pri razvijanju zelenih kompetenc in trajnostnega razmišljanja prek sodelovanja med poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter podjetji in dejavnosti WBL/pripravništva ter kako širjenje učnih načrtov, ki temeljijo na kompetencah, in uporaba trajnostnega razmišljanja in zelenih veščin v sektorju poklicnega izobraževanja in usposabljanja zmanjšujeta vrzel med potrebnimi znanji in spretnostmi ter kakšna je vloga poklicnega izobraževanja in usposabljanja v tem procesu; opolnomočenje učiteljev poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter dijakov za samozavest pri uvajanju trajnostnega razmišljanja v učno okolje z ukrepi politike.

Evropski teden poklicnih spretnosti – European Vocational Skills Week

Evropski teden poklicnih spretnosti – European Vocational Skills Week

Evropski teden poklicnih spretnosti / European Vocational Skills Week 

2022-

Projekti |

Evropski teden poklicnih spretnosti je namenjen prenosu znanja in dobrih praks na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja v okviru dogodkov, ki so organizirani na lokalni, regionalni, nacionalni, mednarodni ravni in vključujejo izobraževalne organizacije, podjetja in druge partnerje v poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Pobuda Evropske komisije, ki se je začela izvajati leta 2016, združuje vse zainteresirane strani – učitelje, organizacije, študente in trenerje – pod enim dežnikom, da bi predstavili številne prednosti, ki jih poklicno izobraževanje in usposabljanje nudi mladim in odraslim. Glede na nabor spretnosti, ki bodo potrebne v bližnji prihodnosti in na potrebe realnega trga dela, želimo s poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem opolnomočiti vsakogar s potrebnimi kakovostnimi veščinami, da tako lahko vsak izkoristi svoj resnični potencial.

Dogajanje v projektu

Akreditacija Erasmus

Akreditacija Erasmus

Akreditacija Erasmus za področju poklicnega in strokovnega izobraževanja

2022-2027

Projekti |

Šolski center Škofja Loka je na Razpisu Erasmus+ 2021 (EAC/A01/2021) prejel AKREDITACIJO ERASMUS na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja za obdobje 2022 – 2027.

Akreditacija Erasmus je orodje, namenjeno organizacijam, dejavnim na področju poklicnega izobraževanja in usposabljanja, splošnega šolskega izobraževanja ter izobraževanja odraslih, ki želijo vzpostaviti čezmejne izmenjave in sodelovanje.

Podeljena akreditacija Erasmus Šolskemu centru Škofja Loka potrjuje, da smo uspešno pripravili  načrt za izvedbo visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti kot del širših prizadevanj za strateški razvoj naše organizacije.

Tako bomo lahko še uspešneje promovirali program Erasmus+ in našim dijakom ter učiteljem še naprej omogočali kvalitetne strokovne izmenjave z našimi partnerskimi šolami in podjetji v tujini.

Logo K1 UTB TAE

Št. zadeve: AKR-VET-1/21
Št. akreditacije: 2021-1-SI01-KA120-VET-000043600

 

Dogajanje v vseh projektih Akreditacije Erasmus

Alptrees

Alptrees

Program INTERREG Območje Alp: Alptrees

2020 – 2023

Projekti |

Opis projekta

Cilj projekta ALPTREES je razviti enotno strategijo za odgovorno ravnanje in upravljanje s tujerodnimi in invazivnimi tujerodnimi drevesnimi vrstami v alpskem prostoru (območje programa Interreg Alpe). ALPTREES transnacionalna strategija bo osnovana na pilotnih primerih dobrih praks in vzpostavitvi odprte mreže znanja partnerjev in ključnih deležnikov iz Slovenije, Avstrije, Nemčije, Francije in Italije (država opazovalka: Švica).
V okviru projekta se bodo povezale posamezne baze podatkov pojavljanja tujerodnih in invazivnih tujerodnih drevesnih vrst ter izdelali modeli in scenariji za podnebne spremembe na izbranih območjih v urbanih, primestnih in gozdnih ekosistemih na območju Alp.
V Sloveniji bodo partnerji projekta izvedli srečanja in delavnice s ključnimi deležniki razvojnih nacionalnih politik, upravljalci in uporabniki gozdov, in sicer na območju Mestne občine Maribor in na Gorenjskem. V okviru projekta bo nastal priročnik o zbiranju podatkov o tujerodnih in invazivnih tujerodnih drevesnih vrstah. V sodelovanju z lesarskimi šolami bo raziskana uporabno vrednost lesa teh vrst.

Partnerji

• vodilni partner: Bundesforschungs- und Ausbildungszentrum für Wald, Naturgefahren und Landschaft (Austria)
• Magistrat der Landeshauptstadt Klagenfurt am Wörthersee (Austria)
• Internationales Institut für Angewandte Systemanalyse (Austria)
• Forstliche Versuchs- und Forschungsanstalt Baden-Württemberg – FVA (Nemčija)
• Institut national de recherche en sciences et technologies pour l’environnement et l’agriculture, Groupement de Grenoble (Francija)
• Centre d’études et d’expertises sur les risques, l’environnement, la mobilité et l’aménagement (Francija)
• LANGHE MONFERRATO E ROERO – Società consortile a responsabilità limitata Agenzia di sviluppo del territorio (Italija)
• Fondazione Edmund Mach (Italija)
• Comune di Trento (Italija)
slovenski partnerji: Mestna občina Maribor, Gozdarski inštitut Slovenije in Razvojna agencija Sora d. o. o.

Transnacionalno sodelovanje za trajnostno upravljanje s tujerodnimi drevesnimi vrstami v urbanih, primestnih in gozdnih ekosistemih na območju Alp (A Transnational Cooperation for Sustainable Use and Management of Non-native Trees in Urban, Peri-Urban and Forest Ecosystems in the Alpine region)

Osnovni podatki

Leto: 2020-2023
Program: Program INTERREG Območje Alp
Koordinatorica projekta na SŠL: Irena Leban |
Spletna stran projekta
Spletna stran projekta – Razvojna agencija Sora 
Brošura – predstavitev projekta Alptrees v sln. (PDF)

 

Dogajanje v projektu

Alptrees: Izobraževalni dan v šoli

Alptrees: Izobraževalni dan v šoli

Srednja šola za lesarstvo je za dijake 3. letnika v septembru 2021 izvedla izobraževalni dan v šoli o tujerodnih invazivnih drevesnih vrstah in redkih domorodnih drevesnih …

Evropska zveza za vajeništvo EAfA

Evropska zveza za vajeništvo EAfA

Evropska zveza za vajeništvo EAfA (European Alliance for Apprenticeships)

2021-

Projekti |

Evropska zveza za vajeništvo EAfA (European Alliance for Apprenticeships), ki deluje pod okriljem Evropske komisije, je bila ustanovljena leta 2013, s skupno deklaracijo Evropske komisije, Sveta EU in ostalih deležnikov, s ciljem izboljšati kakovost vajeništva v EU.

Poleg nacionalnih vlad so člani zveze EAfA tudi šole, univerze, podjetja, gospodarske in obrtne zbornice, mladinske in neprofitne organizacije, regionalne in lokalne uprave, socialni partnerji, strokovne službe in mreže, pa tudi raziskovalni inštituti in možganski trusti.

Logo EAfA
Logo EC

Zveza EAfA si prizadeva za:

  • kakovostno in transparentno izvajanje vajeništva,
  • povečanje števila vajencev in vajeniških programov,
  • krepitev podobe vajeništva kot oblike izobraževalnega programa,
  • evropsko mobilnost vajencev v času izobraževanja in usposabljanja.

Evropska zveza za vajeništvo EAfA je platforma za izmenjavo izkušenj in primerov dobrih praks. Članom omogoča:

  • najti partnerje (mreženje),
  • promocijo dogodkov in aktivnosti,
  • razvijati nove zamisli in dejavnosti,
  • dostop do aktualnih informacij in orodij za izvajanje vajeništva.

Zveza je namenjena vsem državam članicam EU, Efte in državam kandidatkam ter zainteresiranim stranem iz teh držav z namenom, da sodelujejo in izboljšajo kakovost v okviru izvajanja vajeniških programov. Skupaj z Evropskim centrom za poklicno usposabljanje Cedefop in Evropsko fundacijo za usposabljanje (ETF), ki zagotavljata strateško strokovno podporo v okviru mreženja, sodelovanja in izmenjave dobrih praks, zveza EAfA v enaki meri prispeva k ozaveščanju o koristih vajeništva.

Šolski center Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo, Srednja šola za lesarstvo in Višja strokovna šola – je postal član evropske zveze za vajeništvo EAfA v mesecu marcu 2021. V okviru zveze bomo lahko sodelovali s šolami in podjetji, izmenjali izkušnje in primere dobrih praks ter sledili smernicam EU za izvajanje kvalitetnega, transparentnega in učinkovitega vajeništva. Dijaki vajenci bodo imeli možnost opravljanja prakse v tujih podjetjih in zagotovljeno jim bo kvalitetno izvajanje vajeniškega programa, čemur smo se tudi zavezali z včlanitvijo v zvezo EAfA.

Dogajanje 

Dostopnost