Skoči na glavno vsebino

ErasmusPro: Dijaka iz 3.Č na dolgotrajni praksi na Češkem

V programu Erasmus+ in sedaj tudi akreditiranem projektu Usposabljanje v tujini bogati sta dijaka Aleksander Bevk  Cuznar iz 3.Čo in Matevž Košir iz 3.Čsm odšla na dolgotrajno usposabljanje ErasmusPro (90 dni) na Češko. Nastanjena sta v dijaškem domu naše partnerske šole Střední průmyslová škola strojní a stavební v mestu Tábor, ki je prakso tudi organizirala.

Usposabljala se bosta v podjetju Motor Jikov strojírenská a.s; opravljala bosta dela v vseh oddelkih podjetja na področju strojništva – modeliranje, upravljanje CNC strojev, delo v orodjarni, merilnici, delo na klasičnih strojih, montaža, vzdrževanje in servisiranje strojev, tehnologija in konstruiranje ter delo v skladišču.

Usposabljanje bo potekalo od 5. septembra 2022 do 3. decembra 2022. Poslala pa sta nam tudi že prvo fotko izpred dijaškega doma, v katerem sta nastanjena.

 

V dežju, z nasmehom do cilja

V dneh pred začetkom novega šolskega leta je za udeležence programa MEPI s Srednje šole za strojništvo potekala pustolovska odprava. Štart poskusne zlate odprave je bil v nedeljo, 28. avgusta 2022, ob 7.00 izpred Tavčarjevega dvorca na Visokem nad Poljanami. Blaž Kavčič in Aljaž Ozebek sta se v družbi dijakov in dijakinj Gimnazije Škofja Loka ter udeležencev mednarodne izmenjave iz Češke v rahlem dežju podala na štiridnevno pot.

Prvi dan ju je pot, zarisana na zemljevidu, vodila v smeri Starega vrha, dokler nista preko Rovt v Selški dolini dosegla Selc. Tam so si vsi udeleženci na gorilnikih skuhali topel obrok, postavili šotore in zaspali ob šumenju reke Sore.

Drugi dan so se jim pridružili še udeleženci srebrne kvalifikacijske odprave, med njimi tudi naš dijak Leo Radonjič. Pot jih je iz Selc peljala preko Topolj in Dražgoš do lovske koče na Jelovici, kjer so postavili tabor drugega dne.

Tretji dan je prinesel največji orientacijski izziv. Z Jelovice je bilo treba najti pot preko planine Pečana do Krekove koče na Ratitovcu. Ko so udeleženci dosegli kočo, je sledil še najlepši del poti po grebenu Ratitovca do Soriške planine, kjer so prenočili.

Zadnji dan je bil, tako za udeležence kot spremljevalce, najzahtevnejši, saj se je utrujenosti iz prejšnjih dni pridružil še močan dež. Ta dan sta se poti udeležencev na zlati in srebrni odpravi ločili. Udeleženci zlate odprave so po prehojeni poti dosegli Bohinjsko jezero, udeleženci srebrne pa Bohinjsko Bistrico.

Vsi mentorji in spremljevalci vsem udeležencem za izkazano vztrajnost, odgovornost in iznajdljivost iskreno čestitamo!

Zapisal: Kristjan Prosen, MEPI-mentor

Trales: Drugo srečanje v projektu (TPM 2) – AUTH, Grčija

V projektu TRALES je partnerska organizacija Aristotel University of Thessaloniki (AUTH) organizirala drugo mednarodno projektno srečanje TPM-2. Srečanje je potekalo od 24. do 25. avgusta 2022 v Solunu v Grčiji. Udeležili smo se ga udeleženci iz partnerskih držav (Grčija, Nemčija, Italija in Slovenija), v večini preko videokonferenčne povezave (zaradi bolniške odsotnosti in službene zadržanosti).

Na srečanju smo pregledali napredek projekta (menedžment, aktivnosti, diseminacija projektnih aktivnosti in projekta v celoti). Vsak partner je predstavil svoj del aktivnosti, in sicer:

ŠC Škofja Loka, Srednja šola za strojništvo, ki sta jo zastopala Alojzij Kokalj, vodja MIC-a, in Tadej Gartner, koordinator projektov Erasmus+, je bila zadolžena za predstavitev koncepta digitalne platforme učne tovarne s poudarkom na orodjarstvu.

– VHS Bildungswerk GmbH (vodilni partner in krovni koordinator projekta TRALES) je predstavil koncept digitalne platforme učne tovarne s poudarkom na mehatroniki.

– AUTH, grški partner,  je bila zadolžen za predstavitev pedagoške in ekonomske podpore platforme za uspešno izvedbo projekta tudi v smislu mehkih veščin.

– Eurokultura, italijanski partner, pa je predstavil proces popisa pedagoških vsebin in procesa diseminacije projektnih rezultatov.

Celota platform pa bo tvorila digitalno platformo učne tovarne za poklice prihodnosti, saj bo vključevala tudi uporabo tehnologij kot so 3D tiskanje, CAD/CAM ter VR in AR tehnologijo. Te tehnologije so tudi glavni del nadgradnje poklica mehatronik in orodjar na prehodu digitalizacije delovnih procesov, ki jih bo tudi vključevala platforma učne tovarne. Nastala platforma bo tudi osnova za nadgradnjo projekta centrov odličnosti v poklicnem izobraževanju in usposabljanju, za katerega bomo vlogo oddali v mesecu septembru 2023, po zaključku projekta TRALES.

Rokodelski tabor

Avgusta 2022 je Rokodelski center DUO organiziral rokodelski tabor obdelave lesa. Pri organizaciji je sodelovala tudi Srednja šola za lesarstvo, dejavnosti pa se je udeležilo šest naših dijakov.

Več na spletni strani centra DUO

ŠC Škofja Loka je postal uradni partner dogodka European Vocational Skills Week

Šolski center Škofja Loka – Srednja šola za strojništvo, Srednja šola za lesarstvo in Višja strokovna šola – je 2. avgusta 2022 postal uradni partner dogodka European Vocational Skills Week (EVSW).

Evropska komisija (EK) je v začetku meseca avgusta 2022 potrdila in registrirala našo razstavo »Razstava izdelkov dijakov in študentov strojništva in lesarstva ŠC Škofja Loka«, s katero smo kandidirali za uradnega partnerja EVSW, kot primeren dogodek in ga uvrstila na seznam letnih aktivnosti dogodka EVSW. Predstavitev je objavljena na povezavi.

KOt uradni partnerji EVSW bomo promovirali ŠC Škofja Loka na mednarodni ravni, saj nas je EK zopet postavila na zemljevid organizacij EU, ki izvajajo poklicno izobraževanje in usposabljanje. Sodelovali bomo lahko tudi z ostalimi partnerji – šolami, univerzami in podjetji, prenašali znanje in primere dobrih praks ter sledili smernicam EU za izvajanje kakovostnega poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Članstvo v mednarodnih organizacijah povečuje ugled ŠC Škofja Loka, zato bomo dogodek izkoristili tudi za promocijo našega centra na lokalni in regionalni ravni z organizacijo dogodkov v okviru EVSW.

Postali smo uradni partner dogodka Evropski teden poklicnih spretnosti / European Vocational Skills Week.

Trales: Razvoj orodja / Tool Development

V sodelovanju s partnerskim podjetjem Polycom d. o. o. in VHS Bildungswerk GmbH, krovnim koordinatorjem projekta,  smo pripravili študijo primera – orodje za brizganje plastike z vgrajenimi senzorji in uporabo VR in AR tehnologije – kot začetni primer dobre prakse za nadgradnjo poklica orodjar z osnovami uporabe digitalnih tehnologij.

Oddali smo prvo letno anketo o naših dejavnostih v Evropski zvezi za vajeništvo EAfA

Oddali smo prvo letno anketo o naših dejavnostih v Evropski zvezi za vajeništvo EAfA, v kateri ugotavljamo, da smo izpolnili vse zaveze, ki se jim je ŠC Škofja Loka zavezal ob vstopu v zvezo, in sicer:

– na Srednji šoli za strojništvo smo v enem letu povečali število vpisanih vajencev za 42 mest

– v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS), Obrtno zbornico Slovenije (OZS) in Centrom za poklicno izobraževanje (CPI) smo povečali kvaliteto izvajanja vajeniških programov s posodobitvijo kataloga za praktično usposabljanje v vajeniških programih

– v sodelovanju z GZS in ostalimi deležniki smo poskrbeli za promocijo vajeništva z dogodkom Festival vajeništva, Srednja šola za strojništvo in Srednja šola za lesarstvo pa sta prejeli tudi priznanje GZS za izreden doprinos k razvoju in promociji vajeništva v Sloveniji

– v šolskem letu 2021/2022 smo izvedli 6 mobilnosti vajencev, ki so bili na praktičnem izobraževanju in usposabljanju v tujini, in sicer: 4 dolgotrajne mobilnosti (90 dni) – dva orodjarja sta bila na usposabljanju v podjetju Motor Jikov na Češkem in dva orodjarja v podjetju Pres SK na Slovaškem; na enomesečnem usposabljanju v podjetju Stolarija ČUK na Hrvaškem sta bila dva vajenca mizarja.

Logo EAfA
Logo EC

Podobni prispevki

Tekmovanje v znanju angleščine za dijake poklicnega izobraževanja

Tekmovanje v znanju angleščine za dijake poklicnega izobraževanja

V sredo, 28. februarja 2024, je potekalo 15. šolsko tekmovanje iz angleškega jezika za dijake vseh treh letnikov poklicnega izobraževanja. Tekmovanja se je udeležilo 7 dijakov. Bronasto priznanje so osvojili Luka Bizovičar in Lenart Oblak iz 1. ČoV ter Jernej...

Dan poezije 2024 na strojni

Dan poezije 2024 na strojni

21. marec je svetovni dan poezije. Obeležili smo ga tudi na strojni. Pripravili smo priložnostno razstavo in 📖 brali pesmi sodobnega slovenskega pesnika, ki bi 22. marca praznoval 100. rojstni dan ... Ivana Minattija. 💐

Aktivno državljanstvo na strojni: civilna zaščita

Aktivno državljanstvo na strojni: civilna zaščita

V sredo, 20. marca 2024, se je naši šoli v okviru aktivnega državljanstva odvijalo predavanje predstavnikov škofjeloške Civilne zaščite in predstavitev enote Infokoma. V prvem delu so dijaki poslušali splošen del o civilni zaščiti, naravnih nesrečah, kako se odzvati v...

Ob zaključku projekta Inovativna pedagogika

Šolski center Škofja Loka je sodeloval v projektu Inovativna učna okolja, podprta z IKT kot dve implementacijski šoli, Srednja šola za lesarstvo (koordinatorka Irena Prevc Hajdinjak) in Srednja šola za strojništvo (koordinatorka Monika Hadalin). V projektu je sodelovalo 18 razvojnih in 57 implementacijskih osnovnih in srednjih šol. Projekt je trajal  od leta 2017, zaključil pa se je v juniju 2022.

Razvijanje kompetenc je eden izmed temeljnih pogojev za vseživljenjsko učenje in izboljšano zaposljivost, pogoj za to pa je udejanjanje prožnih oblik učenja, v okviru katerih so redefinirane vloge vseh deležnikov: učencev oziroma dijakov, strokovnih delavcev in ravnateljev. Na ta izziv odgovarja projekt Inovativna učna okolja podprta z IKT.

Projekt Inovativna učna okolja, podprta z IKT omogoča implementacijo inovativne pedagogike 1:1, pri katerih učni scenariji poudarjajo, kako lahko mobilne naprave uporabljamo v podporo mnogim različnim učnim strategijam; uvajajo elemente formativnega spremljanja in upoštevajo razvijanje novih kompetenc, ki se razvijajo pri učenju s tehnologijo ter učenje v času in prostoru razširjajo izven učilnice. Inovativna učna okolja predstavljajo kontekst, znotraj katerega se odvija učenje v najširšem smislu in povezujejo učence, vsebine, učitelje, vire, organizacijo in pedagogiko. Vključevanje individualizacije in personalizacije učnega procesa omogoča enakopravnejše vključevanje vseh učencev in dijakov v učni proces.

Več o projektu najdete na spletnem naslovu inovativne šole.

Zapisala: Irena Prevc Hajdinjak

Naši predstavniki na 2. festivalu vajeništva / Apprenticeship Festival 2022

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) je v četrtek, 23. junija 2022, potekal 2. festival vajeništva, ki je namenjen vajencem zaključnih letnikov poklicnih šol, njihovim mentorjem v podjetjih ter šolam, ki izvajajo vajeniško obliko izobraževanja. Na dogodku so podjetjem in šolam, ki podpirajo tako obliko izobraževanja, podelili posebna priznanja, med njimi tudi Srednji šoli za strojništvo in Srednji šoli za lesarstvo ŠC Škofja Loka. Šolski center Škofja Loka je prejel tudi posebno priznanje GZS za izjemne dosežke na področju povezovanja šolstva in gospodarstva.

Ob neformalnem druženju so se predstavile tudi šolske glasbene skupine, dve naši, in posamezniki z različnimi talenti, v pritljičju GZS pa je na ogled razstava izdelkov, ki so jih naredili naši vajenci.

ŠCŠL je član Evropske zveze za vajeništvo EAfA

School Center Škofja Loka is a member of European Alliance for Apprenticeships.

Priznanje GZS za vajeništvo Srednji šoli za strojništvo ŠCŠL (junij 2022)
Priznanje GZS za vajeništvo Srednji šoli za lesarstvo ŠCŠL (junij 2022)

Posnetki, fotografije, prispevki Gospodarske zbornice Slovenije (GZS)

Dostopnost