Skoči na glavno vsebino

Novo orodje EAfA o digitalnih veščinah v vajeništvu je na voljo!

Novo orodje EAfA o digitalnih veščinah v vajeništvu je na voljo!

Evropska zveza za vajeništvo EAfA je 4. decembra 2024 organizirala spletni seminar z naslovom Vključevanje digitalnih spretnosti v vajeništvo – predstavitev novega orodja EAfA Toolkit.

Evropska zveza za vajeništvo (EAfA) je izdala novo uporabniku prijazno orodje, ki ponuja navodila po korakih za vključevanje digitalnih spretnosti v vajeništvo in optimizacijo koristi digitalne preobrazbe.

Zakaj digitalna znanja v vajeništvu?

Digitalni in zeleni prehod pospešujeta spremembe na trgu dela, zato so digitalna znanja in spretnosti vse bolj bistvenega pomena za uspeh. Vendar ima le približno polovica državljanov EU osnovno digitalno znanje, ki je potrebno za uspeh na digitaliziranem trgu dela.

EU je proaktivno pristopila k reševanju izzivov, ki jih prinaša digitalizacija. S pobudami, kot so evropski okvir za digitalno desetletje, akcijski načrt za digitalno izobraževanje (2021-2027) in evropska agenda znanj in spretnosti, izvaja politike in strategije za spodbujanje digitalnih spretnosti in kompetenc. Poleg tega programi financiranja EU zagotavljajo dragocene vire za pomoč sistemom izobraževanja in usposabljanja, podjetjem in državljanom pri prilagajanju hitro razvijajočemu se trgu dela.

 

V tem kontekstu je lahko pomembna preučitev vajeništva in njegove vloge pri podpiranju digitalne preobrazbe. Vključevanje digitalnih spretnosti kot del učenja na delovnem mestu prinaša številne prednosti, med drugim:

– omogočanje podjetjem ter ponudnikom poklicnega izobraževanja in usposabljanja (PIU), da uskladijo potrebe trga dela in izobraževalne potrebe ter hkrati spodbujajo inovacije;

– povečanje zaposljivosti vajencev;

– izboljšanje podobe, privlačnosti in kakovosti vajeništva s poudarjanjem njegove vloge pri usposabljanju digitalno usposobljene prihodnje delovne sile.

Kljub temu morajo izvajalci poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter podjetja za dosego teh koristi oceniti svoje digitalne zahteve in zasnovati poti usposabljanja, ki izkoriščajo digitalne učne tehnologije. Zbirka orodij EAfA o digitalnih spretnostih v vajeništvu pomaga podjetjem in izvajalcem poklicnega izobraževanja in usposabljanja ustvariti več priložnosti za digitalizirano vajeništvo.

Kaj vključuje zbirka orodij za digitalne spretnosti?

Novi nabor orodij EAfA vsebuje praktične nasvete, primere in orodja za samoocenjevanje, s katerimi lahko ponudniki poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter podjetja vključijo digitalne spretnosti v vajeništvo. V njem so na voljo navodila korak za korakom za vsako stopnjo, vključno z:

– Načrtovanje in ocenjevanje digitalnih spretnosti za ugotavljanje potreb po digitalnih spretnostih in ustrezno oblikovanje učnih poti.

– vzpostavljanje notranjih zmogljivosti za digitalne spretnosti, da bi zagotovili, da imajo inštruktorji in vajenci dostop do digitalnih orodij in opreme.

– oblikovanje in izvajanje programov za izbiro ustreznih tehnologij in orodij, oblikovanje vajeniških programov in zagotavljanje priznavanja digitalnih spretnosti.

Navodila za uporabo orodja si lahko pogledate v prilogi.

Učitelj strojništva na “job shadowingu” na Češkem

Učitelj Urban Verbič je bil na sledenju na delovnem mestu, t. i. »job shadowing« v mestu Tabor na Češkem, kjer je na partnerski šoli SPŠ Tabor spremljal delo in izvajanje usposabljanja iz mehatronike za mednarodne skupine dijakov, ki sta se ga udeležila tudi prva dva naša dijaka – Jan Peternelj in Tine Štibelj iz 3. Cs.

V dogovoru s koordinatorjem partnerske šole smo pripravili program. Udeleženec je spoznal šolo, izobraževalni sistem na Češkem ter kurikulum in literaturo za izvajanje usposabljanja. Predstavil je tudi področje poučevanja CNC- in 3D-tehnologij ter področje avtomatizacije in robotike pri nas.

Na partnerski šoli se je usposabljal od 25. do 29. novembra 2024; pridobil je nova znanja in veščine na naslednjih področjih:
• seznanitev s partnersko šolo SPŠ Tabor in šolskim sistemom na Češkem
• seznanitev z izvajanjem usposabljanja iz mehatronike
• nove učne metode – hospitacije pri izvajanju usposabljanja iz mehatronike
• nove učne metode – hospitacije pri pouku CNC-tehnologije
• sodelovanje šole z industrijo – obisk podjetja Rohde & Schwarz
• razvoj t. i. mehkih veščin – jezikovnih, medosebnih in socialnih.

Ko se je učitelj vrnil, je novo usvojeno znanje delil z dijaki in člani aktiva.

Poklic kovača izumira

Poklic kovača izumira

V soboto, 30. novembra 2024, je bil v Prvem dnevniku na RTV Slovenija objavljen prispevek o kovaštvu, rokodelski obrti, ki je bila nekoč zelo razširjena, danes pa poklic izumira; a na Srednji šoli za strojništvo ŠC Škofja Loka se za ta poklic skozi vajeništvo izobražuje dijak 2. letnika v poklicu oblikovalec kovin-orodjar.

Šolsko tekmovanje iz geografije na strojni

V torek, 12. novembra 2024, je potekalo šolsko tekmovanje iz znanja geografije. Bronasta priznanja so prejeli Jože Demšar, 3. Bs, Matevž Hostnik, 4. Bs in Vito Hostnik, 4. Bs. Na državno tekmovanje, ki bo potekalo aprila 2025, se je uvrstil Jože Demšar.

Vsem tekmovalcem iskreno čestitam za dosežke.  

 

Besedilo in foto: Tea Kavčič, mentorica

Rastem s knjigo 24/25 pri lesarjih

Dijaki 1. letnikov na Srednji šoli za lesarstvo (1. al, 1. dm, 1. em, 1. et in 1. jl) so se od 15. do 28. oktobra 2024 udeležili dejavnosti v okviru nacionalnega projekta za spodbujanje bralne kulture Rastem s knjigo.

Projekt Rastem s knjigo mlade motivira za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuja k obiskovanju splošnih knjižnic. Na šoli smo zato gostili prijazni knjižničarki iz Knjižnice Ivana Tavčarja Škofja, ki sta našim fantom in dekletom iz 1. letnika predstavili Knjižnico Ivana Tavčarja in njene storitve (Ste vedeli, da si v knjižnici lahko izposodite tudi zvočne knjige in jih poslušate na avtobusu na poti v šolo ali pa si v knjižnici ogledate filmsko predstavo?), postavitev in iskanje gradiva v knjižnici ter iskanje gradiva v katalogu cobiss+. V iskanju gradiva po katalogu so se preizkusili tudi dijaki ter se pri tem odlično odrezali.

Dijakom sta knjižničarki predstavili tudi knjigo projekta Rastem s knjigo, ki so jo vsi dijaki dobili v dar: to šolsko leto je to mladinski roman Orfejeva lira, ki sta ga napisala Aksinja Kermauner in Silvester Vogrinec.

Besedilo in foto: Irena Jenko

EPAS: spletno srečanje za dijake

V četrtek, 28. novembra 2024, so se dijaki, ki aktivno sodelujejo v programu EPAS, udeležili  prvega spletnega srečanja  za dijake  v šolskem letu 2024/2025.

Ekipa EPAS iz Ljubljane je predstavila program dela za dijake. Učitelji mentorji smo bili s programom že seznanjeni na seminarju za učitelje v Hiši EU v Ljubljani.

Nekaj dijakov se je pridružilo na predstavitvi programa v učilnici, nekateri pa preko povezave s pametnim telefonom oz. preko računalnika od doma.

Na srečanju sta sodelovala tudi učitelja mentorja dijakov Erna Klanjšek Tomšič in Tadej Gartner.

Več o vsebini srečanja pa v prilogi in galeriji.

Konferenca o aktivnem državljanstvu in participaciji

Program Erasmus+ posebno pozornost namenja tudi sodelovanju državljanov Evropske unije (EU) v demokratičnih procesih in pomanjkanju znanja o EU. Spodbuja udejstvovanje in sodelovanje v njihovih skupnostih ali političnem in družbenem življenju v Uniji.
Za prihodnost EU je ključna krepitev razumevanja Evropske unije, od zgodnjih let naprej. Poleg formalnega izobraževanja lahko k temu pomembno pripomore neformalno učenje, ki spodbudi tudi občutek pripadnosti EU.

Zakaj konferenca?
S konferenco smo želeli osvetliti tematiko aktivnega (evropskega) državljanstva in ugotoviti, kako se jo lahko zasleduje v projektih na različnih področjih programa Erasmus+.
Prav tako smo želeli ovrednotiti in širiti rezultate primerov dobre prakse ter projektov na področju mednarodnega sodelovanja, s katerimi slovenske izobraževalne institucije ter mladinske organizacije ali organizacije, ki delajo z mladimi bogatijo in spreminjajo izobraževalni prostor ter področje mladinskega dela.

Konferenca KDAJ? ZDAJ! predstavlja prostor, v katerem si znanje in izkušnje delimo, širimo in plemenitimo. Cilj konference je bil, da udeleženci dobijo nove ideje za svoje delo v mednarodnem okolju, navežejo poznanstva s kolegi iz istega ali drugega področja in se vrnejo domov motivirani, s svežimi idejami za svoje delo.

Konference se je udeležil koordinator projektov Erasmus+ Tadej Gartner.

Predstavitev višje policijske šole za strojnike

Škofja Loka, Srednja šola za strojništvo – V četrtek, 21. novembra 2024, je Roland Brajič, predstavnik za odnose z javnostmi PU Kranj, zaključnim letnikom naše šole predstavil, zakaj postati policist, kakšne pogoje morajo izpolnjevati kandidati za policiste in povedal veliko o poslanstvu policije.

Besedilo in foto: Gita Mihovec

Strojniki na šolskem tekmovanju za Cankarjevo priznanje

Petnajst dijakov različnih programov je v četrtek, 21. novembra 2024, odpisalo spis na šolskem tekmovanju iz slovenščine za Cankarjevo priznanje. Brali so različna besedila (odvisno od stopnje): Mateja Gomboc: Gorica; Miha Mazzini: Zvezde vabijo; Gabriel Garcia Marquez: Ljubezen v času kolere.

Na rezultate še čakamo. 🙂

Foto: Saša Kokol