Skoči na glavno vsebino

Vacide: Aktivnosti na Višji strokovni šoli – januar-april 2021

Na Višji strokovni šoli je skupina študentov prvega letnika strojništva v sestavi Luka Flego, Aljaž Pivk, Matej Meglič, Miha Prezelj, Urban Tratnik, Matic Jovanovič in Urban Verbič izkazala interes, da bi v okviru praktičnega izobraževanja (PRI) sodelovali v projektu VACIDE.

Študenti bodo zadolženi za izvedbo strokovnega dela projekta od 18. januarja 2021 do 2. aprila 2021, ko se jim praktično izobraževanje zaključi.

V okviru projekta VACIDE bodo študenti pod mentorstvom mag. Igorja Hanca, vodja projektne skupine na VSŠ (modeliranje in 3D-tisk), Alojza Zupančiča (elektronika) in dr. Aleksandra Kusteca (prevodi in  dokumentacija) izdelovali robota za namene izobraževanja in usposabljanja. Najprej bodo preučili dokumentacijo – odprtokodni vir za izdelavo s 3D-tiskalnikom natisnjene robotske roke THOR, nato se bodo lotili modeliranja sestavnih delov, jih natisnili, robota sestavili in pripravili za priklop in programiranje.

V okviru krožka 3D-tehnologije bodo z mentorjema Iztokom Basajem in Matejem Praprotnikom v delo pri projektu vpeljali tudi dijake Srednje šole za strojništvo (SŠS). Ti bodo tudi sami izdelali robota glede na dokumentacijo in navodila, ki jih bodo pripravili študenti; dijaki SŠS bodo z mentorjema Matjažem Luznarjem in Primožem Šturmom izdelali tudi kovinske dele robota na CNC-strojih.

Za nabavo materiala in sestavnih delov robota ter sodelovanje s strokovno skupino, skupino študentov in dijakov skrbi vodja delavnic Ivan Štrukelj, strokovno delo pa koordinira Alojzij Kokalj, vodja Medpodjetniškega izobraževalnega centra (MIC) in vodje strokovne skupine projekta VACIDE.

Mislimo, da gre za zgleden primer sodelovanja po vertikali, med šolama in MIC-em, in primer dobre prakse, kako pristopiti k projektnemu delu na nivoju implementacije, za kar sta nas pohvalili tudi partnerska organizacija VHS Bildungswerk GmbH, krovni koordinator projekta, in nemška nacionalna agencija BiBB, ki nadzira izvajanje projekta VACIDE.

Praznična voščilnica Srednje šole za strojništvo, 22. december 2020

Prireditev ob dnevu samostojnosti in enotnosti ter ob koncu koledarskega leta je bila drugačna, kot je bilo drugačno celotno leto. Nismo si je ogledali v predavalnici, ampak na daljavo, na razredni uri v torek, 22. decembra 2020.

Dijaki z mentoricama so pripravili film Praznična voščilnica. V njem so se spomnili plebiscita, s katerim smo se Slovenci odločili za samostojnost; državi so voščili z izbranimi besedili Mateja Bora (Domov bom šel), Ivana Cankarja (odlomek iz Očiščenja in pomlajenja) in Ivana Minattija (Pa bo pomlad prišla).

 

 Drugi del filma je bil namenjen slovesu od starega leta in dobrim željam za leto 2021: da bi bil svet spet kakor ringaraja (istoimenska pesem Anje Štefan) in da bi znali živeti srečno (Desiderata Maxa Ehrmanna). Vmes smo prisluhnili zvokom harmonike (Avsenikova Slovenija, odkod lepote tvoje in Daj mi poljub ansambla Modrijani).

Praznično voščilnico so zaključila voščila učiteljev (objavljena na IG in FB) in naše ravnateljice.

Spletno druženje in obisk Božička

V času izrednih razmer, ko so dijaški domovi in šole zaprte, se z dijaki srečujemo na spletnih srečanjih preko videokonference. V decembru smo skupaj z dijaki pripravili praznično druženje, na katerem nas je obiskal tudi Božiček. Majhno pozornost je dijakom poslal kar po pošti.

 

Vacide: Ustanovitev strokovne skupine za izvajanje projektnih aktivnosti

Na osnovi 1. mednarodnega projektnega srečanja (november 2020) smo se na ŠC Škofja Loka odločili, da bomo ustanovili strokovno skupino za izvajanje projektnih aktivnosti – izdelavo 3D natisnjenih delov in kovinske konstrukcije  robota, za kar je zadolžen naš šolski center – Srednja šola za strojništvo v sodelovanju z Višjo strokovno šolo in Medpodjetniškim izobraževalnim centrom.

Zaradi trenutnih epidemioloških razmer – šole so zaprte že od 19. oktobra 2020, bomo najprej izbrali  skupino študentov VSŠ, ki bo v okviru PRI (jan. – apr. 2021) in pod mentorstvom ravnatelja VSŠ Igorja Hanca pričela z modeliranjem delov robota, ko pa bo možno, bo v šoli nadaljevala s 3D tiskanjem.

Ko se bodo v šolo vrnili tudi dijaki Srednje šole za strojništvo, bomo zainteresirane vključili v projekt. Njihovi inštruktorji bodo študenti VSŠ v sodelovanju z mentorji SŠS; tako bodo skupaj nadaljevali s strokovnim delom v okviru projekta VACIDE.

Skupina študentov VSŠ bo pričela z modeliranjem delov robota, nato se jim bodo pridružili še dijaki SŠS.

Ustanovili smo strokovno skupino, ki jo sestavljajo predstavniki VSŠ, SŠS in MIC.

Vacide

Člani strokovne skupine

Srednja šola za strojništvo

Mag. Mojca Šmelcer, ravnateljica SŠS

Iztok Jože Basaj, 3D tiskanje in modeliranje

Matej Praprotnik, 3D tiskanje in modeliranje

Matjaž Luznar, CNC-cad

Primož Šturm, CNC-cam

Ivan Štrukelj, koordinacija in logistika

Tadej Gartner, koordinator projekta

Višja strokovna šola

Mag. Igor Hanc, ravnatelj VSŠ, vodja skupine in mentor 

Dr. Aleksander Kustec, tehnična projektna dokumentacija

Alojz Zupančič, elektrotehnika in elektronika

Medpodjetniški izobraževalni center (MIC)

Alojzij Kokalj, vodja MIC in vodja strokovne skupine

Bodoči strojniki iz ŠC Škofja Loka zopet navdušili

V organizaciji Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih – JA Slovenija, EIT Raw Materials, Skills for Future in Znanosti na cesti (ZNC) je od petka, 20.11.2020 od 8.00 ure do sobote, 21.11.2020 do 14.00 ure potekal inovacijski kamp.

Tokrat so bili dijaki razvrščeni v skupine po kanalih preko programa Microsoft Teams, osnovna komunikacija, predavanja in interaktivne igre pa so potekale v kanalu Splošno. Na kampu je sodelovalo 82 dijakov iz desetih srednjih šol v 19 skupinah, med njimi tudi 3 skupine (13 dijakov) iz Srednje šole za strojništvo Šolskega centra iz Škofje Loke.
Podjetje Domel je predstavilo dva izziva, na katera so dijaki pripravili akcijske načrte v obliki poslovnega modela Canvas. Dijakom je osnovna načela in pravila za sestavo poslovnega modela predstavil g. Gregor Sakovič. Napotke za pripravo dobre predstavitve je zelo nazorno podala ga. Edita Krajnovič. Izpolnjen poslovni model so dijaki morali pripraviti v petek, do 20.00 ure.

 V soboto, 21.11.2020, so potekale predstavitve poslovnih modelov pred komisijo, ki so jo sestavljali: Blaž Benedik (Domel), Marko Soderžnik (Znanost na cesti), Rok Brajkovič (Geološki zavod Slovenije), Matjaž Ribaš (SID banka). Podelili so tri nagrade za najboljše ideje po izboru strokovne žirije, dijaki in profesorji so z glasovanjem izbrali svojo najboljšo skupino, organizacija ZNC – znanost na cesti pa je nagradila najbolj inovativno fotografijo izmed vseh skupin.

Strokovna žirija je prvo mesto podelila podjetju 100% GRØNN iz Škofijske klasične gimnazije Ljubljana, drugo mesto dijakom iz Srednje šole za strojništvo – podjetje Repelboard in tretje mesto podjetju ReBOX iz Srednje ekonomske in tehniške šole Maribor.

Skupino Repelboard sestavljajo dijaki iz 2.Cs oddelka: David Ažbe, Gašper Bizjak, Dominik Ušeničnik, Matevž Zver Rotar, Tomas Žirovnik in Matej Grašič. Na kampu so predstavili idejo o elektro magnetni lavitacijski tipkovnici.
Iskrene čestitke za zelo inovativno idejo in obilo uspeha tudi v nadaljevanju programa Moje podjetje.

Mentorica:
mag. Zvonka Erce

Priročnik Po poteh lesa v arhitekturi

Veselo sporočamo, da smo v septembru po izčrpnem delu na projektu v Igrivi arhitekturi, ki deluje pod okriljem Centra arhitekture Slovenije, izdali nov priročnik pod imenom Po poteh lesa v arhitekturi.

Priročnik je namenjen spoznavanju arhitekture v lesu in ga priporočamo vsem, ki želijo po poteh kakovostne lesene arhitekture v Sloveniji, Avstriji in na Hrvaškem.

Pri nastajanju priročnika so sodelovali:

Šolski center Škofja Loka, ilding Kunst- und Architekturschule, Šumarska i drvodjeljska škola Karlovac in Sveučilište u Zagrebu | Arhitektonski fakultet.

Priročnik si lahko ogledate na povezavi igrivaarhitektura.org.

1. As in 1. Cs v šoli v naravi v Planici

Dijaki 1. As in 1. Cs smo teden od 21. do 25. septembra 2020 preživeli v drugačni šoli, v šoli v naravi v CŠOD Planica, le streljaj stran od skakalnic in velikanke, na robu Triglavskega narodnega parka. Naš program je bil športno – gorniško – obarvan.
Povzpeli smo se na razgledno točko, od koder snemajo panoramske posnetke doline pod Poncami, in na letalnico bratov Gorišek s prav tako dih jemajočim razgledom.
Naš naslednji vzpon je bil vzpon na Tromejo, večinoma je potekal skozi gozd in strmo navzgor, kar pa nas ni oviralo, da ne bi kar smuknili na vrh. No, vsaj večina.
Naslednji dan nas je pot vodila v Tamar. Od planinskega doma smo se sprehodili še do Črne vode/Črnih vod in se povzpeli k prvemu izviru Save Dolinke – k slapu Nadiža.
Naša naslednja tura je bila kolesarska. Najbolj vzdržljivi so se s kolesi odpeljali na vrh Tromeje, ostali pa v Gozd Martuljek in k jezeru Jasna pri Kranjski Gori.
Človeku pridejo prav tudi znanja o možnosti preživetja v naravi, znanje uporabe kompasa in izdelovanja vozlov, pa tudi osnove spuščanja po vrvi.

Vse to nam je koristilo pri orientacijskem teku, pri katerem smo se razdelili v trojke, iskali kontrolne točke in reševali različne naloge. V skupnem seštevku so zmagale Račke, druga je bila skupina Lakers, na tretjem mestu pa so se znašli (z enakim številom točk) Polbratje, Rusi in Pobesneli ventilčki.
Zadnje dopoldne smo si izbrali »svojo« dejavnost: nekateri so tekli na smučeh na pravem snegu, drugi so se učili cirkuških veščin, tretji pa so šli na pohod do Zelencev.
Večere smo preživljali ob ogledu filmov, namiznem tenisu, plezanju na umetni steni v telovadnici v domu, igranju košarke in dvoranskega hokeja. Vrh pa je bilo gotovo predavanje Andreja Štemflja, vrhunskega slovenskega alpinista, dobitnika zlatega cepina za življenjsko delo, do nedavnega še učitelja na našem šolskem centru, ki nam je v sliki in besedi predstavil svojo življenjsko pot.

Veselimo se že naslednjega takega podviga.

Inovacijski kamp – 20. in 21. november 2020

Jutri bo potekal spletni dogodek Inovacijski kamp, ki se ga bodo udeležili tudi naši dijaki. Veseli nas, da se naši dijaki z veseljem udeležujejo takšnih in podobnih projektov, kjer pokažejo svoje znanje in sposobnosti ter se obenem ogromno naučijo!

Dostopnost