Skoči na glavno vsebino

Informativni dan na srednji šoli za lesarstvo

Informativni dan na srednji šoli za lesarstvo

V petek, 14. februarja, in soboto, 15. februarja, so na Srednji šoli za lesarstvo potekali informativni dnevi. Devetošolci so z zanimanjem prisluhnili našim dijakom, učiteljem, staršem in predstavnikom delodajalcev. Spoznali so utrip šolskega življenja ter izvedeli več o svojih poklicnih možnostih po končanem šolanju.

Preizkusili so se tudi v ustvarjanju: svoj prvi leseni izdelek so najprej narisali v računalniškem programu ACAD, nato pa ga izdelali v šolski delavnici. Upamo, da je bil ta izdelek le začetek njihove ustvarjalne poti.

Vsem udeležencem se iskreno zahvaljujemo za obisk. Če pa še vedno niste dobili vseh informacij, vas vabimo, da se nam pridružite še na dnevih odprtih vrat, ki bodo v četrtek, 6. marca, ob 16.30.

Veselimo se vašega obiska!

Podpisali pogodbo o izvedbi del

Podpisali pogodbo o izvedbi del

ŠC Škofja Loka je v petek, 14. februarja 2025, z izbranim izvajalcem del – podjetjem AROL d. o. o. – podpisal pogodbo o izvedbi del za realizacijo projekta Energetska in statična prenova Dijaškega doma Škofja Loka, pri kateri se upoštevajo okoljski vidiki, za katerega je ŠC Škofja Loka uspešno kandidiral na javnem razpisu Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in pridobil  2.879.900,23 EUR nepovratnih evropskih sredstev. Pogodbena vrednost celotnega  projekta, podpisana s podjetjem AROL d. o. o.,  znaša  5.203.300,00 EUR z vključenim DDV.

Direktor podjetja AROL d. o. o. Almir Dizdarević in direktor ŠC Škofja Loka dr. Martin Pivk sta se z današnjim podpisom zavezala k sodelovanju in skupni zavzetosti za uspešno realizacijo projekta. S tem bo izobraževanje na Škofjeloškem pridobilo sodobne, potresno varne in energetsko učinkovite nastanitvene kapacitete za dijake, študente in goste.

Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financira Evropska unija – NextGenerationEU.

Iz medijev

Če bi jaz odločal_a o … stanovanjski problematiki

Če bi jaz odločal_a o … stanovanjski problematiki

V letu 2025 bodo organizirane štiri razprave z evropskimi poslanci in poslankami o prav toliko temah. Na vsaki razpravi je predvideno sodelovanje dveh evropskih poslancev in področnega strokovnjaka. Letos je v spletnem glasovanju za izbor štirih tem glasovalo več kot 460 dijakov.

V mesecu februarju 2025 se je pričela serija pogovorov dijakov z evropskimi poslanci »Če bi jaz odločal_a, bi …«,  na katerih se bodo dijaki postavili v vlogo odločevalcev in jim predstavili svoje predloge ukrepov na izbranih ključnih področjih politik za prihodnost Evrope.

V okviru projekta bodo izvedeni štirje pogovori, na vsakem od njih je predvideno sodelovanje do dveh evropskih poslancev in področnega strokovnjaka. Dogodki bodo  izvedeni v živo (lahko pa se sodeluje tudi preko spleta) v štirih slovenskih mestih: Kranju, Celju, Postojni in Ivančni Gorici. Podobno kot v prejšnjih letih, bodo tudi tokrat dijaki izbranih šol predstavili svoje predloge glede obravnavane teme, nato pa bodo sodelujoči poslanci in področni strokovnjaki podali komentarje nanje.

Na prvi razpravi – 14. februarja 2025 – o stanovanjski problematiki  so s predlogom (v prilogi) sodelovali tudi naši dijaki. Aktivno so se vključili tudi v razpravo preko spleta.

Sodelovanje v razpravah je odlična priložnost za dijake, da aktivno spoznajo obravnavane teme, proces oblikovanja politik v EU in delo poslancev v Evropskem parlamentu ter tako krepijo duh aktivnega državljanstva. Obenem bodo tako svoje želje in predloge za prihodnost lahko neposredno predstavili odločevalcem in tudi na ta način sodelovali v programu EPAS – Šola ambasadorka Evropskega parlamenta.

Teden pisanja z roko 2025 na lesarski

Teden pisanja z roko 2025 na lesarski

Letošnja osrednja tema Tedna pisanja z roko je »Ko spomini zadišijo«. Naš spomin je neverjeten. Prvih nekaj let življenja se ne spomnimo dobro. Takratnih dogodkov še nismo mogli ubesediti, jih pa s pomočjo vonjev lahko obudimo. Vonjave so zelo močno povezane s spomini zaradi neposredne povezave med vohalnim sistemom in možganskimi centri, ki so odgovorni za čustva in spomine.

V otroštvu se vohalni sistem hitro razvija in je močno povezan z učenjem ter čustvenimi izkušnjami. Zato so vonjave, ki jih zaznamo v zgodnjem življenju, pogosto trajno vgrajene v našo spominsko banko. Na dogodke v otroštvu nas tako spominjajo vonji igre na prostem (vrtnice, jasmin, sivka …), družinskih praznovanj (cimet, klinčki, pomaranča …), poletnih počitnic (kokos, vanilija, borovci …). S pomočjo vonjav bomo poiskali ljube spomine iz otroštva in jih zapisali.

Z dijaki smo najprej prebrali odlomek iz romana Combray Marcela Prousta. Brali smo odlomek, kjer pripovedovalec okuša pecivo magdalenice, z velikim naporom pa ga okus pripelje do izgubljenega spomina. Po branju smo se o odlomku pogovarjali in analizirali, kako je pripovedovalec prišel do izgubljenega spomina.

Nato so dijaki še sami preizkusili svoj vonj in okus. Vonjali so različne vonjave in morali so zapisovati, kateri vonj zaznavajo. Skupaj smo zbrali prek 20 različnih vonjav. Nato pa so z zaprtimi očmi preizkušali še svoj okus in skušali ugotoviti, kaj jedo. Pri tem so se trudili usmerjati svojo pozornost na čute in dejavnost, ki jo počnejo – na vonj in okus. Dijaki so hitro ugotovili, da stvar ni tako preprosta. Vonj jih je spominjal na nekaj (npr. vonj dedkovih bonbonov), niso pa mogli določiti, za kateri vonj gre. Ko so okušali brusnice, jih je veliko zapisalo, da jejo rozine, in ko so okušali koščke posušenega kokosa, jih je veliko zapisalo, da jedo mandlje.

Nato so razmislili, ali jih je kateri od vonjev ali okusov spomnil na kakšen pretekli dogodek. Lahko so tudi razmislili, ali so sicer kdaj doživeli, da jih je nek vonj ali okus spomnil na nek pretekli dogodek ali osebo. Svoje razmišljanje so na kratko zapisali – seveda z roko.

Besedilo in foto: Janja Čenčič Gartner

Virtualna mobilnost – dijaki avtoservisni tehniki se pripravljajo na usposabljanje v Nemčiji

Virtualna mobilnost – dijaki avtoservisni tehniki se pripravljajo na usposabljanje v Nemčiji

V sredo, 12. februarja 2025, smo izvedli virtualno mobilnost za dijake avtoservisne tehnike Aljaža Platiša 5. Ms, Aljaža Mohoriča, Davida Nastrana in Martina Freliha iz 4. Na kot del kombinirane mobilnosti – virtualne in fizične.

Dijaki se pripravljajo na praktično izobraževanje in usposabljanje, ki se ga bodo udeležili v Nemčiji, v podjetjih AH Albertsmeyer GmbH – VW, Audi, Cupra (Aljaž in Aljaž), AH Mosig GmbH  – Ford (Martin) in Schade GmbH – Mercedes (David).

V dogovoru s koordinatorjem partnerske šole Berufsschulcampus Unstrut-Hainich iz Mühlhausena, Marcom Grabem,  smo pripravili program, v katerem smo izvedli virtualno mobilnost; dijaki  so spoznali podjetja, odgovorne osebe za izvedbo usposabljanja in mentorje, naloge, ki jih čakajo, ter partnersko šolo in izobraževalni sistem pokrajine Turingije v Nemčiji, ter kurikulum in literaturo za poučevanje avtoservisne stroke. Predstavili so tudi podjetja, v katerih so na PUD-u, in našo šolo, s poudarkom na izvajanju praktičnega usposabljanja v šoli in pri delodajalcih.

Na usposabljanje odidejo v soboto, 15. februarja 2025, in se bodo vrnili v soboto, 15. marca 2025.  Usposabljali se bodo na vseh področij avtoservisne stroke, od navadnih servisov, optike diagnostike do popravila sodobnih motorjev in e-vozil. Ko se bodo vrnili, bodo novo usvojeno znanje delili z dijaki in učitelji v delavnicah in na predstavitvi mobilnosti v razredih.

Več pa v galeriji.

Slika11

Slika 1 of 21

Mepijevci se izobražujejo

Mepijevci se izobražujejo

Dijaki, vključeni v program MEPI, so se udeležili zanimivega predavanja o Islandiji; spoznavali so edinstveno naravo in izzive, ki jih prinaša raziskovanje te severne dežele.

Predavanje je bilo odlična priložnost za seznanjanje z opremo, ki jo bodo potrebovali na prihodnjih odpravah, ter za pridobivanje dragocenih izkušenj in navdiha za lastne pustolovščine.

Besedilo in foto: Ana Vidic

Tretja skupina naših dijakov na praksi v podjetju BHS v Nemčiji

Tretja skupina naših dijakov na praksi v podjetju BHS v Nemčiji

V okviru programa Erasmus+ in projekta Usposabljanje v tujini bogati V (UTB V) so se dijaki 4. BS Žiga Jamnik, Rok Markič, Matevž Hostnik, Aleksander Gerbec in Miha Zupan odpravili na dvotedensko poklicno in strokovno izobraževanje in usposabljanje v Nemčijo. Pot jih je vodila z vlakom, kar je bila že samo po sebi zanimiva izkušnja, polna novih vtisov.

V podjetju BHS Corrugated GmbH, ki se ukvarja s proizvodnjo strojev za izdelavo kartona, so se spoznali z najnovejšimi tehnologijami in delovnimi procesi. Njihovo prakso je organizirala naša partnerska šola Europa Berufsschule Weiden, ki je skrbela tudi za koordinacijo programa.

Dijaki so bili nastanjeni v hotelskem apartmaju v mestu Weiherhammer, le nekaj sto metrov od podjetja, tako da so se lahko na prakso preprosto sprehodili. Kot so povedali, so bili odlično sprejeti v podjetju, v hotelu Witt in na partnerski šoli. Čeprav dela v podjetju ni bilo preveč, so pridobili dragocene izkušnje, ki jim bodo koristile pri nadaljnjem izobraževanju in karierni poti.

Ob zaključku usposabljanja so dijaki skupaj z mentorjem v podjetju in nemškim koordinatorjem opravili evalvacijo prakse in certificiranje ter evalvacijo celotne mobilnosti. Uredili so tudi vso potrebno dokumentacijo za uspešen zaključek VET mobilnosti. Z vodjem vajeništva so se dogovorili tudi za prihodnje sodelovanje, saj so bili delodajalci izjemno zadovoljni z njihovim delom in zavzetostjo.

Po vrnitvi domov, 8. februarja 2025, so svoje vtise delili v izjavi za radio Sora in pripravili predstavitev za sošolce.

Več o njihovih izkušnjah pa si lahko preberete v blogu in pogledate v galeriji.

EPAS na strojni: dijaki pri pouku predstavljajo aktualne evropske teme, II.

EPAS na strojni: dijaki pri pouku predstavljajo aktualne evropske teme, II.

Dijaki 2. letnikov srednjega strokovnega izobraževanja pri sociologiji v okviru projekta EPAS predstavljajo aktualne evropske teme.

S tem se širi evropska pripadnost tudi med dijaki, ki niso vključeni v projekt EPAS. V letošnjem letu je poudarek na zelenem prehodu, digitalizaciji, konkurenčnosti, varnosti in vključenosti.

Zimski športni dan za strojnike

Zimski športni dan za strojnike

Dijaki 1. in 2. letnikov strojne šole so zimski športni dan preživeli aktivno in na svežem zraku. Izbirali so med različnimi zimskimi dejavnostmi: nekateri so uživali na snežnih strminah Krvavca, kjer so smučali ali deskali, drugi so se podali na drsališče v Kranju in se odpravili na pohod Šmarjetno goro. Ljubitelji narave so se povzpeli tudi na Križno goro in Planico.

Dan je minil v športnem duhu in prijetnem druženju, kar je odlična popotnica za nadaljnje šolske izzive.

Foto: Aleš Puketa, Petra Žemva in Erna Klanjšek Tomšič

Podobni prispevki

Gimnazijci se pripravljajo na skupinsko mobilnost v Italiji

Gimnazijci se pripravljajo na skupinsko mobilnost v Italiji

V sredo, 16. aprila 2025, smo izvedli virtualno mobilnost za naše gimnazijce. Anaya, Oskar, Maks, Dejan, Žan in David, vsi iz 1. Ag, ter njihov razrednik Domen Jemec se bodo udeležili skupinske mobilnosti v Italiji. Gostila jih bo naša partnerska šola ENAIP FVG iz...

Zaključen projekt Rastem s knjigo

Zaključen projekt Rastem s knjigo

V prvem tednu februarja 2025 se je projekta Rastem s knjigo, ki ga izvajamo v sodelovanju s Knjižnico Ivana Tavčarja Škofja Loka in Javno agencijo za knjigo, udeležilo še zadnjih pet oddelkov Srednje šole za strojništvo.

Poslušali so predstavitvi šolske in splošne knjižnice, se preizkusili v iskanju knjig v COBISS-u in razmišljali o bralni kondiciji. Vsi so v dar prejeli knjigo Orfejeva lira avtorjev Aksinje Kermauner in Silvestra Vogrinca.

Sedaj sledi še uživanje v branju podarjene knjige in uporaba pridobljenega znanja v praksi.

Besedilo in foto: Simona Polše Zupan