Skoči na glavno vsebino

Podjetje Herz nam je doniralo inštalacijski material

Podjetje Herz, ki proizvaja izdelke znamk Kovina in Unitas, nam je doniralo inštalacijski material v vrednosti nad 1000 evrov.

V omenjenem podjetju smo bili z dijaki inštalaterji na strokovni ekskurziji v jesenskem času in takrat so nam tudi obljubili pomoč za vaje pri praktičnem pouku v šoli.

Njihove izdelke bomo z veseljem uporabljali pri vajah in prikazovanju praktične uporabnosti v inštalaterskem poklicu.

Podjetju se za donacijo najlepše zahvaljujemo.

Besedilo in foto: Franc Jelenc

Podobni prispevki

Lesarji na ekskurziji na Dolenjskem

Lesarji na ekskurziji na Dolenjskem

Dijaki 3. al in 3. em so se udeležili ekskurzije na Dolenjsko. Najprej so si na gradu Rajhenburg/Brestanica ogledali razstavo o izgnancih med 2. sv. vojno ter razstavo o trapistih. Po tem so spoznavali zakonitosti pridobivanja električne energije s poudarkom na...

Športni dnevi za 3. al in 3. dm

Športni dnevi za 3. al in 3. dm

Dijaki obeh razredov so imeli od srede, 22., do petka, 24. januarja 2025, tri športne dni. Seveda vsak dan z različno vsebino. V sredo so uživali v vodnih aktivnostih v Vodnem mestu Atlantis v Ljubljani. V četrtek so krepili telo z vadbami v Megacentru v Kranju, kjer...

Potovanje po slovenski poeziji: ob 8. februarju, slovenskem kulturnem prazniku

“Poezija je bledi odblesk tistega, kar vsakdo čuti, a ne zna nihče povedati.”

Janez Menart

Ob 8. februarju, slovenskem kulturnem prazniku, smo si dijaki in učitelji srednje šole za strojništvo privoščili poetično potovanje po slovenski poeziji. Spoznavali smo pesniški svet Ferija Lainščka, Srečka Kosovela in Ivana Minattija – v besedi in glasbi.

Ves čas pa so se v ozadju vrteli dijaški umetniški poskusi, ki so nastali pri pouku umetnosti (risbe) in slovenščine (konsi).

Krasna uvertura v dan slovenske kulture.

Strojniki na državnem tekmovanju v ekokvizu

V petek, 2. februarja 2024, smo se udeležili državnega tekmovanja iz ekokviza na Šolskem centru Celje, Srednja šola za gradbeništvo in varovanje okolja.

Tema letošnjega tekmovanja je bila energetsko-podnebna pismenost. Kviz je obsegal 50 vprašanj s področja energetike, energetske in podnebne pismenosti, proizvodnji električne energije v Sloveniji, virih in rabi energije v Sloveniji.

Tekmovanja se je udeležilo 5 dijakov srednje šole za strojništvo.

Dijaki Matija Papler, Matic Frakelj, Luka Ipavec, Urban Sedlar in Žan Jenko so pokazali odlično znanje s področja energetike in prav vsi dosegli ustrezno število točk za zlato priznanje, Matiji pa se je nagrada za 3. mesto za las izmuznila.

Za uspeh dijakom iskreno čestitamo!

Besedilo in foto: Monika Hadalin, mentorica

Pletarstvo

Pletarstvo je ena najstarejših obrti v Sloveniji in jo izvaja vedno manjša populacija ljudi. S sošolci pa smo imeli srečo, da nam je bila ta obrt prikazana.

Prvič smo se s pletarstvom seznanili v šoli v naravi v 1. letniku, ko smo pletli košare iz leskovih viter in vrbovih vej. S tremi sošolci smo se nato odločili, da bomo naredili seminarsko nalogo pod mentorstvom profesorice Irene Leban. Udeležili smo se tudi dveh dogodkov – prvič smo pletarstvo predstavljali na Dnevu Evrope na Kongresnem trgu v Ljubljani, kasneje pa smo se odpravili še na rokodelski sejem na Brdo. Na obeh dogodkih smo pletli košare in s tem pletarstvo predstavili širši publiki.

Letos pa smo se lotili še novih izzivov. Profesorica Leban nam je omogočila delavnico pletenja stolov. Vodil jo je Jurij Rihar, ki je restavrator mrež iz ratana, ki se uporabljajo pri izdelavi Thonetovih stolov. Na šestih srečanjih nas je popeljal skozi sedem korakov, potrebnih za izdelavo pletenega stola.

Najprej smo pobarvali okvir sedežne plošče. V okvirju je 76 lukenj, v katere smo vpeljevali vitre iz rafije. Nato nam je gospod Rihar pokazal prvi korak, ki je bil najbolj enostaven – morali smo peljati vitre iz ene luknje v nasprotno luknjo, da smo dobili prvi del mreže. V istem dnevu smo začeli delati tudi drugi korak, pri katerem smo vitre peljali pravokotno na prvi del mreže.

Če koraka nismo dokončali v šoli, smo morali delati še doma. Naslednji teden smo se naučili tretji in četrti korak, ki je bil najtežji. Tretji korak je potekal vzporedno s prvim korakom, a smo morali paziti, da se nam prvi in tretji korak nista prekrivala. Četrti korak pa vzporedno z vitrami iz drugega postopka, to smo naredili tako, da smo šli čez vitro iz prvega koraka in pod vitro drugega koraka. Peti in šesti korak sta bila zelo podobna, zato ni bilo več tako težko. Pri petem koraku smo vitre obrnili tako, da so potekala pod kotom 45°. Šesti korak pa je potekal pravokotno na petega. Na zadnjem srečanju smo se naučili še sedmi korak, pri katerem smo mrežo zaključili s šivom, ki pokriva luknje, da zavarujemo vitre. Celoten postopek je zelo dolgotrajen in zahteven, a je končni izdelek vreden truda in časa. Stolu moramo narediti še noge, ki jih bomo krivili, potem pa bo naš izdelek dokončan.

S sošolci smo zelo veseli, da smo se imeli priložnost naučiti pletarstva in se udeležiti te delavnice.

Zapisala: Zala Reberšak, 2. al

Tekmovanje za Cankarjevo priznanje 2023/24

Tekmovanje za Cankarjevo priznanje spodbuja k samostojnemu in poglobljenemu branju leposlovja.

Državna tekmovalna komisija vsako leto razpiše temo in dela za posamezne stopnje. Tema v šolskem letu 2023/24 je Nevidni svetovi, dijaki pa so brali naslednja besedila:

– prvi in drugi letnik srednjega strokovnega izobraževanja: F. Lainšček, Petelinje jajce (šolsko); M. Tomšič, Šavrinke (regijsko); obe deli (državno).

– vsi trije letniki srednjega poklicnega izobraževanja: N. Zaplotnik, Pot (šolsko); N. Zaplotnik, Pot in I. Minatti: Nekoga moraš imeti rad (določene pesmi) (regijsko in državno).

– tretji in četrti letnik srednjega strokovnega izobraževanja: D. Jančar, To noč sem jo videl (šolsko); D. Jančar: Severni sij (regijsko); obe (državno).

Tekmovanja so se udeležili tudi dijaki obeh šol našega ŠC.

Srednja šola za strojništvo

Priznanja na šolskem tekmovanju

1. in 2. letnik SSI: Tine Štibelj, 2. Cs, Gašper Arnež, 2. Bs

3. in 4. letnik SSI: Vito Hostnik, 3. Bs

SPI: Jernej Podlipnik, 2. Di, Aljaž Mohorič, 3. Ha, Matic Sešek, 3. Di, Mario Kosem Pintar, 3. Do

Na regijskem tekmovanju sta bronasto priznanje prejela Vito Hostnik, 3. Bs, in Jernej Podlipnik, 2. Di, ki se bo udeležil državnega tekmovanja 16. marca 2024.

Srednja šola za lesarstvo

Iz Srednje šole za lesarstvo se je regijskega tekmovanja udeležila Anja Kovačič, 2. al, in v kategoriji 1. in 2. letnik SSI zmagala in dobila bronasto priznanje.

Čestitamo vsem bralcem tekmovalcem.

Mentorici: Andreja Lampič, Janja Čenčič Gartner

 

Februar pripelje pusta, s krofi si mašimo usta

Bliža se … 🎭 pustni čas, zato so se dijaki iz dijaškega doma in njihove vzgojiteljice odločili, da bodo pekli 🍩 krofe. … In kar naenkrat je dijaški dom zadišal po sveže ocvrtih slastnih krofih, ki jih lahko občudujemo le na fotografijah, saj jih je že zdavnaj zmanjkalo. Najboljši so še topli! 🎭 👍

Foto: Adrijana Šelj

EAfA – Skupnost za socialno vključenost in enakost med spoloma  

V četrtek, 18. januarja 2024, se je koordinator združenja EAfA na naši šoli, Tadej Gartner, udeležil spletnega sestanka v okviru skupnosti EAfA – skupnost za socialno vključenost in enakost med spoloma. Na sestanku so se dogovorili o temah, ki jih bo skupnost obravnavala v prihodnje, vsak član skupnosti pa predstavi trenutno situacijo v svoji organizaciji in izpostavi primere dobre prakse.

Kaj so skupnosti EAfA?

Skupnosti EAfA dopolnjujejo in poglabljajo obstoječe možnosti mreženja EAfA ter so namenjene spodbujanju interaktivnosti in sodelovanja od spodaj navzgor med člani EAfA, ki imajo podobne interese. Delujejo kot orodje za izmenjavo znanja, najboljših praks in vzpostavljanje tesnega sodelovanja med člani EAfA.

Skupnosti se pri komuniciranju in povezovanju zanašajo predvsem na spletna okolja za sodelovanje, pri čemer se osredotočajo na izmenjavo najboljših praks in ustvarjanje novega znanja za spodbujanje kakovosti in dostopnosti vajeništva.

ŠC Škofja Loka je že postal član skupnosti za učno mobilnost vajencev in sedaj je tudi član skupnosti za socialno vključenost in enakost med spoloma. Na ostale skupnosti pa še čakamo, da pričnejo z delom in nas povabijo k sodelovanju.

Praksa za avtomehanike v Italiji

Dijaki, Aljaž Mohorič, 3. Ha, Jaka Košir, 4. NS, in Aljaž Platiše, 4. KS, ki se bodo udeležili enomesečne izmenjave na partnerski šoli ENAIP, kjer bodo na praksi v tamkajšnjih avtoservisnih delavnicah, so se na spletnem sestanku prvič srečali s koordinatorko Chiaro Ambrosi ter njihovim mentorjem in vodjem iVET usposabljanja Stefanom de Marcom.

Pogovorili so se o področjih in poteku dela, potrebni dokumentaciji in zaščitni opremi. Pred pričetkom prakse bodo dijaki poslušali predavanje iz varstva pri delu, nato pa se bodo veseli lotili dela v delavnicah, na kar že težko čakajo, še najbolj pa se veselijo dela v delavnici za servisiranje motociklov, saj je na naši šoli nimamo.

Na praksi v Vidmu bodo od 8. februarja do 8. marca 2024. Želimo jim veliko uspeha.