Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 4.4.2019, ob 5.00 zjutraj smo se z dijaki 3.As, 3.Bs in 3.Cs izpred Šolskega centra v Škofji Loki z dvema avtobusoma odpravili na strokovno ekskurzijo v Avstrijo. Pot nas je vodila preko Gorenjske in avstijske Koroške po turski avtocesti do rudnikov soli v Halleinu, kjer smo se seznanili s pridobivanjem soli na Salzburškem. Rudnik smo si ogledali v dveh skupinah.

Po ogledu nas je pot vodila naprej v deželo zgornjo Avstrijo, kjer smo si najprej ogledali deželno prestolnico Linz. Po sprehodu po mestu ob Donavi smo imeli nekaj prostega časa za okrepčilo in samostojne oglede.

Popoldne smo obudili spomin na grozote druge svetovne vojne. Sprehodili smo se po spominskem parku koncentracijskega taborišča Mathausen in si ogledali tudi film o grozotah koncentracijskih taborišč. Po vseh ogledih smo se odpeljali nazaj v Linz, do mladinskega hotela, kjer smo se razporedili po sobah, za tem pa so nam postregli z večerjo. Po večerji je bilo nekaj prostega časa, vendar so dijaki zaradi utrujenosti kmalu legli k počitku.

Naslednji dan, v petek, 5.4. 2019, smo se po zajtrku v hotelu odpeljali do proizvodnih dvoran traktorjev Steyr, ki so v St. Valentinu. Po sprejemu so nam pokazali film o podjetju, ki izdeluje traktorje Steyr in Case. Za tem so nam razdelili markirne brezrokavnike, zaščitna očala in slušalke za komuniciranje ter nas seznanili z varnostnimi ukrepi. Nato smo si v treh skupinah ogledali proizvodne dvorane, kjer sestavljajo traktorje različnih moči, opremljenosti in znamke. Sporazumevanje je potekalo v angleškem jeziku.

Po končanem ogledu so nam postregli še pecivo, kavo in čaj.

Po končanem obisku tovarne traktorjev smo se odpeljali nazaj v smeri salzburškega letališča, kjer smo si najprej ogledali Redbullov hanger 7, katerega lastnik je ustanovitelj Red Bulla Dietrich Mateschitz.

Razstavljenih je 25 zgodovinskih letal, helikopterjev in dirkalnikov formule 1.

Za konec smo se sprehodili še po središču mesta Salzburg in si vzeli nekaj časa za okrepčilo in samostojne oglede.

Na avtobusu smo še zadnjič preverili, če so prisotni vsi udeleženci ekskurzije in se odpeljali proti domu.

Na poti ni bilo zamujanja in neprimernega obnašanja. Pohvaliti je potrebno vse dijake in spremljevalce: Katarino Hvasti, Andrejo Lampič, Moniko Hadalin ter Primoža Šturma, še posebej pa je potrebno pohvaliti oba voznika in vodički Karin Potrpin ter Mirjam Petelin, ki sta nas vodili, poučili o avstijski preteklosti in poskrbeli za vsako najmanjšo podrobnost.

V Škofjo Loko smo prispeli ob 22.00 in se zadovoljni razšli.