Zakaj je pomembno, da se dobro naspimo?

Spanje vpliva na naše:

– razpoloženje,

– telesno pripravljenost,

– učno uspešnost in

– telesne funkcije (spomin, imunski sistem, telesna temperatura …).

 

Torej: če se dobro naspimo, bo naše počutje boljše, lažje bomo sledili pri pouku in se učili (ker spanje dobro vpliva na spomin in koncentracijo), boljše bo tudi naše splošno telesno počutje. Zaradi pomanjkanja spanja pa bomo bolj utrujeni, razdražljivi, težje se bomo zbrali, lotili učenja ali dela itd. Ob daljšem pomanjkanju spanja oslabi tudi imunski sistem.

Za dijake se priporoča 8 do 10 ur spanja na noč.

V ta čas se ne štejejo popoldanski dremeži in počitki.

 

Kako lahko poskrbimo za kakovost spanca?

Vzpostavimo spalno rutino, kar pomeni, da vsak večer odhajamo v posteljo in zjutraj vstajamo ob podobni uri. Izogibamo se tudi dolgemu spanju in poležavanju med vikendi.

Elektronske naprave (telefon, tablica, računalnik, TV) ugasnemo vsaj 30 minut pred spanjem. Zaradi uporabe telefona v postelji se težje umirimo in zaspimo. Brskanje po spletu, druženje preko socialnih omrežij pa zagotovo zakasni naše spanje za kakšno uro.

Izogibajmo se počitkom čez dan (še posebej spanja več kot 20 minut popoldne ali zvečer), saj vplivajo na kakovost našega spanja.

Redna telesna aktivnost pozitivno vpliva na zdravje in izboljšuje tudi nočno spanje. Priporoča se vsaj ena ura telesne vadbe na dan. Vadba je priporočljiva čez dan in ne v poznih večernih urah.

Izogibajmo se raznim stimulansom (kofein, nikotin, alkohol), ker imajo negativen učinek na spanje (nemir, nočno zbujanje, manj globokega spanca).

Čez dan poskrbimo, da bomo izpostavljeni naravni svetlobi (zadrževanje na prostem, dvignjene rulete), ponoči pa naj bo prostor za spanje zatemnjen.

Foto: Freepik

Pred spanjem ne uživajmo težke hrane in prigrizkov.

Spalni prostor naj bo udoben, tih in miren. Poskrbimo tudi za redno zračenje prostora in ustrezno temperaturo.

Dostopnost